Voice-marketing wordt misschien wel de volgende grote technologiegolf na de introductie van de smartphone. In Amerika is Amazon Alexa al ingeburgerd, en in Nederland timmert de Google Assistent hard aan de weg. In 2020 worden er wereldwijd 81 miljoen voice-controlled apparaten verkocht, is 50 procent van alle online zoekopdrachten spraakgestuurd, en zullen meer dan 1,8 miljard consumenten voice-enabled producten gebruiken. Is jouw bedrijf klaar voor de volgende stap?
Wil je jouw organisatie gebruik laten maken van voice-marketing? Dan moet je weten hoe je via de meest gebruikte spraakassistenten, zoals Google Home, zichtbaar bent voor je doelgroep.
Het ontwikkelen van voice-toepassingen lijkt op die van het ontwikkelen van een chatbot. Dit ontwikkelproces en de implementatie in jouw voice-marketing strategie, pakken wij op in vier stappen:
Voor de ontwikkeling van voice-marketing werken we samen met onze partner Genius Voice.
Flow
Stap 1
Online succes begint bij een goed uitgedachte video. Burgers informeren? Jongeren van gedrag laten veranderen? Volle zalen in je net geopende sportschool? We werken jouw doelstellingen uit tot een effectief concept.
Stap 2
Wil je de aandacht van jouw doelgroep grijpen? Dan is het essentieel om te werken met sterke, visuele content die écht impact maak en waarde toevoegt. We vertalen jouw doelstelling naar een uitvoerbaar visueel concept en werken dit van A-Z voor je uit.
Stap 3
De laatste stap draait om het perfectioneren en afronden van jouw visuele content. We zorgen ervoor dat alles technisch en inhoudelijk volledig klopt. Zo kun je met vertrouwen jouw boodschap delen.
Meer weten?
Chris
Oprichter en online marketing specialist
Specialismen