Voice-marketing

Voice-marketing wordt misschien wel de volgende grote technologiegolf na de introductie van de smartphone. In Amerika is Amazon Alexa al ingeburgerd, en in Nederland timmert de Google Assistent hard aan de weg. In 2020 worden er wereldwijd 81 miljoen voice-controlled apparaten verkocht, is 50 procent van alle online zoekopdrachten spraakgestuurd, en zullen meer dan 1,8 miljard consumenten voice-enabled producten gebruiken. Is jouw bedrijf klaar voor de volgende stap?

Aan de slag met voice-marketing?

Wil je jouw organisatie gebruik laten maken van voice-marketing? Dan moet je weten hoe je via de meest gebruikte spraakassistenten, zoals Google Home, zichtbaar bent voor je doelgroep.

Het ontwikkelen van voice-toepassingen lijkt op die van het ontwikkelen van een chatbot. Dit ontwikkelproces en de implementatie in jouw voice-marketing strategie, pakken wij op in vier stappen:

  • Onderzoek: wat bied je je doelgroep aan via voice, en wat moet de userinterface worden?
  • Ontwikkeling: wat wordt de voice experience voor jouw organisatie? Welk platform gebruik je?
  • Promotie: met reguliere campagnetechnieken zorgen we voor bewustzijn van je voice-toepassing en wordt er traffic gegenereerd.
  • Optimalisatie: hoe optimaliseren we de voice-toepassing en zorgen we voor de beste user experience?

Voor de ontwikkeling van voice-marketing werken we samen met onze partner Genius Voice.

Flow

Hoe we te werk gaan

Stap 1

Strategie

Online succes begint bij een goed uitgedachte strategie. Burgers informeren? Jongeren van gedrag laten veranderen? Volle zalen in je net geopende sportschool? We werken jouw doelstellingen uit tot een effectief stappenplan.

Stap 2

Content

Wil je de aandacht van jouw doelgroep grijpen? Dan is het essentieel om te werken met sterke, visuele content die écht impact maak en waarde toevoegt. We vertalen jouw doelstelling naar een uitvoerbaar visueel concept en werken dit van A-Z voor je uit.

Stap 3

Campagne

De mogelijkheden van online marketing hangen samen met paid advertising, en je kennis ervan bepaalt het succes van je campagne. Door te werken met de juiste optimalisatietechnieken zorgen we voor een meetbaar resultaat.

Meer weten?

Neem contact op met Chris

Chris

Oprichter en online marketing specialist

Neem contact opGratis campagne advies
Neem contact op met Chris

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

No items found.

Specialismen

Meer specialismen