Bereik burgers op postcode- of straatniveau met micro-advertising

Snel de aandacht van je doelgroep trekken is tegenwoordig een hele uitdaging. In de 'war for attention' die op social media ontstaan is, zijn naast sterke en opvallende content twee dingen onmisbaar: herkenbaarheid en relevantie. En wat is er nu herkenbaarder en relevanter dan nieuws uit eigen buurt?

Klik op de 5 streepjes in de video player om het geluid aan te zetten.

Stap 1

Strategie

De belangrijkste ingrediënten die je nodig hebt om meer betrokken burgers te bereiken zijn herkenbaarheid en relevantie. Wij zeggen altijd: adverteer zo dicht mogelijk bij huis. Mensen willen weten wat er in hun buurt gebeurt (of gaat gebeuren), omdat dat vaak direct van invloed is op hun leven. Micro-advertising is daarom het ideale middel om hen te informeren of activeren. We targeten deze advertenties op postcodeniveau of binnen een straal van één kilometer. Op die manier ga je zo lokaal mogelijk te werk en weet je zeker dat je relevantie waarborgt voor je doelgroep.

Stap 2

Content

De volgende stap is het inzetten op herkenbaarheid. Dat is op het oog niet zo heel moeilijk; door beeld te gebruiken van de locatie waar je advertentie zal draaien kom je al een heel eind. Maar goed beeld vinden van een specifieke locatie kan nog knap lastig zijn, en in het geval van micro-advertising is er niet altijd budget voor uitgebreide foto- of videoshoots. Dat ondervangen we met ons strippenkaartsysteem waarbij we gebruik maken van stockbeelden, illustraties en content-templates. Dat werkt efficiënt, snel en flexibel omdat ze binnen een handomdraai aangepast of omgevormd kunnen worden op basis van het beschikbare beeldmateriaal.

Meer weten over deze campagne? Bekijk deze case →

Stap 3

Campagne

De basis van ons strippenkaartsysteem is het gemak en de snelheid voor de communicatieadviseur. Aan de hand van een online formulier kan hij of zij binnen een paar minuten aangeven hoe het bericht of de advertentie eruit moet komen te zien. Welke tekst, welk beeld, de landingspagina en uiteraard de looptijd en het budget. Wij gaan hier vervolgens met onze expertise overheen en beoordelen of de aanvraag social proof is. Indien nodig stellen we nog (kleine) aanpassingen voor, en zorgen we dat uiterlijk de volgende werkdag de advertentie ingesteld is.

Op deze manier kunnen we snel schakelen en kunnen hyperlokale, relevante onderwerpen meer aandacht krijgen op social media. Daardoor voelen bewoners zich meer betrokken bij hun buurt. Via een online dashboard kan een communicatieadviseur meekijken naar de resultaten van de advertentie en desgewenst tussentijds kosteloos het budget ophogen.

Meer weten?

Neem contact op met Maikel

Maikel

Online Marketeer

Neem contact op
Maikel

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Disciplines

andere disciplines