Snapchat Advertising

Richt je bedrijf zich op een jonge doelgroep? Start dan met adverteren op Snapchat. Met een breed scala aan targetingopties is het mogelijk om gericht op de juiste doelgroep te targeten en het maximale uit jouw campagne te halen.

Geen perfecte plaatjes, maar Snaps

Snapchat wordt vooral gebruikt door jongeren en is razend populair onder 15 tot 19-jarigen. Ze zien het als het ideale platform om spontane, ongepolijste foto's en video's met elkaar te delen. En dat is dan ook meteen het grote verschil tussen Snapchat en platforms als Instagram, waar vooral de meest perfecte plaatjes een plek op de tijdlijn vinden. De zogenaamde snaps blijven maar 24 uur zichtbaar, waardoor het voor gebruikers vaak veiliger voelt om content te delen. Snaps kunnen worden gepersonaliseerd met filters en emoticons, en gedeeld met vrienden alleen of de hele wereld.  

Sinds 2017 is het mogelijk om op Snapchat te adverteren, en het platform biedt verschillende unieke en grappige manieren om je doelgroep te bereiken. Je kunt kiezen uit de volgende formats: 

  • Snap-Ads
  • Sponsored lenses
  • Geofliters
  • Story Takeover

Adverteren op Snapchat

Als je op Snapchat wilt adverteren kijken we samen naar de beste strategie. Dat houdt in: welke doelgroep(en) wil je bereiken, welk budget is er beschikbaar, en op welke manier wil je jouw communicatiedoelstelling of product onder de aandacht brengen? Daarna zetten we een volledige strategie voor je in elkaar.

Op Snapchat wordt ten opzichte van bijvoorbeeld Instagram nog maar weinig geadverteerd door Nederlandse adverteerders. Dat resulteert in minder advertentieconcurrentie en een lagere CPM (kosten per duizend clicks). Je bereikt dus meer jongeren tegen lagere kosten dan op andere kanalen. Snapchat kan zonder veel extra moeite in je middelenmix worden meegenomen, omdat de advertentie formats grotendeels overeenkomen met andere kanalen en je dus geen extra content hoeft te maken.

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen? Neem contact met ons op of bekijk onze cases!

Flow

Hoe we te werk gaan

Stap 1

Strategie

Online succes begint bij een goed uitgedachte strategie. Burgers informeren? Jongeren van gedrag laten veranderen? Volle zalen in je net geopende sportschool? We werken jouw doelstellingen uit tot een effectief stappenplan.

Stap 2

Content

Wil je de aandacht van jouw doelgroep grijpen? Dan is het essentieel om te werken met sterke, visuele content die écht impact maak en waarde toevoegt. We vertalen jouw doelstelling naar een uitvoerbaar visueel concept en werken dit van A-Z voor je uit.

Stap 3

Campagne

De mogelijkheden van online marketing hangen samen met paid advertising, en je kennis ervan bepaalt het succes van je campagne. Door te werken met de juiste optimalisatietechnieken zorgen we voor een meetbaar resultaat.

Meer weten?

Neem contact op met Laurens

Laurens

Oprichter en online marketing specialist

Neem contact op
Neem contact op met Laurens

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Specialismen

Meer specialismen