TikTok Advertising

TikTok is groter dan Snapchat en Twitter bij elkaar, en is dit jaar de meest gedownloade app ter wereld. Wist je dat de sessieduur op TikTok bijna twee keer zo lang is dan op Instagram of Facebook? Het platform groeit enorm hard en is dé plek voor creatieve videocontent voor (met name) tieners.

Creatie en creativiteit

TikTok is razend populair onder jongeren en staat vooral bekend om zijn zogenaamde 'challenges'. Je kunt er video's van 15 seconden opnemen, die bewerken en delen met filters, muziek, animaties, speciale effecten en nog veel meer. De meeste gebruikers zijn onder de 20, maar ondertussen beginnen ook oudere doelgroepen de app te gebruiken. Het unieke aan TikTok is dat er een cultuur van creativiteit heerst. En die creativiteit is ook als adverteerder van groot belang.

TikTok-challenges zijn uitdagingen waar mensen makkelijk aan mee kunnen doen, en een uitgelezen mogelijkheid om gebruikers content te laten delen die aansluit bij je merk.

Meedoen met de hype?

Op TikTok kun je als merk of organisatie grofweg drie dingen doen:

  • Zelf creatieve content of challenges maken – TikTok-challenges zijn uitdagingen waar mensen makkelijk aan mee kunnen doen, en een uitgelezen mogelijkheid om gebruikers user generated content te laten delen die aansluit bij je merk. Ze hebben de neiging om zich als een lopend vuurtje op het platform te verspreiden.
  • Samenwerken met influencers op TikTok – In Nederland zijn er TikTok-influencers die al miljoenen volgers bij elkaar hebben verzameld.
  • Adverteren op TikTok Er zijn verschillende manieren om op TikTok te adverteren. Je kunt gebruik maken van fullscreen advertenties, maar ook van pre-rolls, verticale advertenties, billboards en overlay advertenties. Een andere manier van adverteren is het ontwikkelen van lenzen met filters (2D, 3D of augmented reality).

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen? Neem contact met ons op of bekijk onze cases! 

Flow

Hoe we te werk gaan

Stap 1

Strategie

Online succes begint bij een goed uitgedachte strategie. Burgers informeren? Jongeren van gedrag laten veranderen? Volle zalen in je net geopende sportschool? We werken jouw doelstellingen uit tot een effectief stappenplan.

Stap 2

Content

Wil je de aandacht van jouw doelgroep grijpen? Dan is het essentieel om te werken met sterke, visuele content die écht impact maak en waarde toevoegt. We vertalen jouw doelstelling naar een uitvoerbaar visueel concept en werken dit van A-Z voor je uit.

Stap 3

Campagne

De mogelijkheden van online marketing hangen samen met paid advertising, en je kennis ervan bepaalt het succes van je campagne. Door te werken met de juiste optimalisatietechnieken zorgen we voor een meetbaar resultaat.

Meer weten?

Neem contact op met Chris

Chris

Oprichter en online marketing specialist

Neem contact op
Neem contact op met Chris

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Specialismen

Meer specialismen