Facebook Advertising

Facebook is meer dan Facebook alleen. Het is een 'family of apps', oftewel een ecosysteem met apps als Instagram, Facebook en Messenger die aan de achterkant vanuit één dashboard bediend kunnen worden: de Facebook Business Manager. Het systeem biedt ongekende mogelijkheden die voor voor iedere organisatie waardevol zijn, en wij weten hoe we het voor jou kunnen laten werken.

Van social netwerk tot contentplatform

Facebook heeft zich door de jaren heen ontpopt van sociaal netwerk tot gigantisch contentplatform. Het is een plek geworden waar mensen zelf minder en minder delen, maar wel naartoe gaan om content te consumeren. Hoewel het social media-landschap tegenwoordig erg versplinterd is en jongeren vaak beter te vinden zijn op Instagram, blijft Facebook enorm krachtig. Met name de 25+-doelgroepen zijn er nog goed te bereiken.

Onbegrensde mogelijkheden

De advertentiemogelijkheden op Facebook zijn in principe eindeloos. Wat ooit begon met simpele 'like'-advertenties is uitgegroeid tot een ontzettend uitgebreid advertentieplatform met onbegrensde targeting mogelijkheden. Van video-advertising tot het genereren van leads en zelfs webshops binnen het platform in de vorm van Facebook Shops. Of je nu jouw merk op de kaart wilt zetten, leads wilt genereren of als overheid het gedrag van burgers wilt veranderen, het Facebook platform biedt de oplossing.

Werken met de Facebook funnel

De zogenaamde 'achterkant' van Facebook is opgebouwd vanuit het funnelmodel waarmee je eerst bewustzijn creëert, vervolgens je doelgroep betrokken laat raken om die ten slotte te activeren. Elke fase van de funnel wordt benaderd met een specifieke segmentatie en advertentietechnieken. Om bewustzijn te creëren zijn videoadvertenties bijvoorbeeld ideaal. Op basis van de views benader je de kijkers daarna opnieuw met meer activerende content. Facebook Advertising wordt tegenwoordig bijna altijd ingezet in combinatie met andere technieken als Google Ads, Instagram én een sterke website.

Wil je weten hoe wij je kunnen helpen met het goed benutten van Facebook binnen jouw marketingmix? Neem dan contact met ons op!

Flow

Hoe we te werk gaan

Stap 1

Strategie

Online succes begint bij een goed uitgedachte strategie. Burgers informeren? Jongeren van gedrag laten veranderen? Volle zalen in je net geopende sportschool? We werken jouw doelstellingen uit tot een effectief stappenplan.

Stap 2

Content

Wil je de aandacht van jouw doelgroep grijpen? Dan is het essentieel om te werken met sterke, visuele content die écht impact maak en waarde toevoegt. We vertalen jouw doelstelling naar een uitvoerbaar visueel concept en werken dit van A-Z voor je uit.

Stap 3

Campagne

De mogelijkheden van online marketing hangen samen met paid advertising, en je kennis ervan bepaalt het succes van je campagne. Door te werken met de juiste optimalisatietechnieken zorgen we voor een meetbaar resultaat.

Meer weten?

Neem contact op met Suzan

Suzan

Online Marketeer

Neem contact op
Neem contact op met Suzan

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Specialismen

Meer specialismen