Pinterest Advertising

Mensen bezoeken Pinterest om met hun eigen dromen, wensen en doelen bezig te zijn. Ze bouwen er in feite een moodboard voor hun leven. Wil jij met jouw producten in dat moodboard staan? Daar kunnen wij je bij helpen.

Een visueel lifestyle platform

Pinterest is een visueel inspiratieplatform dat door veel mensen wordt gebruikt om inspiratie op te doen of motivatie te vinden om doelen te behalen. Daarin onderscheidt Pinterest zich van andere platforms als Facebook en Instagram, waar de nadruk ligt op het leggen van sociale contacten, het consumeren van nieuws, reageren op foto's en generen van likes. Pinterest is in de kern een individualistischer platform, daarom is dit daar veel minder aan de orde.

Dat maakt Pinterest Advertising buitengewoon geschikt voor merken die zich richten op levensgebeurtenissen. Trouwen, het kopen van een huis, een op komst zijnde baby of een andere 'lifestyle change': alles wat bij zo’n life changing moment komt kijken is geschikt voor Pinterest Advertising. Verkoop je trouwpakken? Ben je interieurstylist? Richt je merk zich op een bepaalde (healthy) levensstijl? Dan is Pinterest Advertising waardevol voor jouw merk en mag dit platform eigenlijk niet ontbreken in je social media-strategie.

Adverteren op Pinterest

Omdat adverteren met Pinterest nog vrij nieuw is, zijn de advertentiekosten relatief laag. Zeker als je het tegen andere platforms afzet bereik je met hetzelfde advertentiebudget meer mensen. Dit betekent dat je voor een relatief laag advertentiebudget veel mensen kunt bereiken, wat resulteert in een lage CPM (kosten per duizend weergaven) en relatief hoge conversiecijfers. Hiermee zorg je bij conversie-campagnes voor een hogere ROAS (return on ad spend) in vergelijking met andere social media-platforms. Al met al biedt Pinterest ontzettend veel mogelijkheden als advertentieplatform, daarom zien we het voor veel merken en organisaties als een waardevolle toevoeging voor hun marketingstrategie.

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen? Neem contact met ons op of bekijk onze cases!

Flow

Hoe we te werk gaan

Stap 1

Strategie

Online succes begint bij een goed uitgedachte strategie. Burgers informeren? Jongeren van gedrag laten veranderen? Volle zalen in je net geopende sportschool? We werken jouw doelstellingen uit tot een effectief stappenplan.

Stap 2

Content

Wil je de aandacht van jouw doelgroep grijpen? Dan is het essentieel om te werken met sterke, visuele content die écht impact maak en waarde toevoegt. We vertalen jouw doelstelling naar een uitvoerbaar visueel concept en werken dit van A-Z voor je uit.

Stap 3

Campagne

De mogelijkheden van online marketing hangen samen met paid advertising, en je kennis ervan bepaalt het succes van je campagne. Door te werken met de juiste optimalisatietechnieken zorgen we voor een meetbaar resultaat.

Meer weten?

Neem contact op met Chris

Chris

Oprichter en online marketing specialist

Neem contact opGratis campagne advies
Neem contact op met Chris

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

No items found.

Specialismen

Meer specialismen