020 - 260 02 29
Contact
Met Pinterest Advertising kun je voor een relatief laag advertentiebudget meer awareness creëren en extra conversie scoren. Dit deden wij voor maaltijdshake-merk Shakeplus.
Het doel van onze campagne was het vergroten van de conversie van maaltijdshake-merk Shakeplus. Om dat voor elkaar te krijgen hebben we een conversie-campagne gedraaid met Pinterest Advertising. En die is bijzonder succesvol verlopen. Pinterest is een visueel inspiratieplatform, en gebruikers zijn voornamelijk bezig met het vinden van nieuwe ideeën, invloeden en het bereiken van doelen. De user base is groot, dus stelden we Shakeplus voor om ook hier te adverteren en een pilot te draaien om zoveel mogelijk aankoop-conversies te genereren.
We hebben de campagnes op Pinterest opgedeeld in de verschillende advertentiegroepen. Zo hebben we getarget op mensen die de website van Shakeplus eerder hadden bezocht, op geslacht en leeftijd, op interesses en op eerder interacties met content van Shakeplus. Binnen de advertentiesets hebben we de advertenties persoonlijk gemaakt en bevatte de advertentie een sterke call to action naar de productpagina van Shakeplus. In de loop van de campagne hebben we continu gemonitord welke advertentiegroepen en advertenties goed scoorden en dit bijgestuurd indien nodig.
De campagne was een succes! Zowel de klant als wij waren erg blij met de resultaten. Het grootste voordeel van Pinterest Advertising is dat de advertentiekosten relatief laag zijn. Daardoor kun je mooie resultaten behalen zonder al teveel te hoeven investeren. Zo was de ROAS in deze campagne 33,5%. Met een advertentiebudget van €195,- zijn er 93 afreken conversies gescoord met een totale bestelwaarde van €6.540,-.
Heb je zelf een merk, organisatie of instantie en wil je succesvol adverteren via Pinterest? Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee!
Weergaven
Clicks
Aankopen
ROAS (Return On Advertising Spent)
Weergaven
Clicks
Aankopen
ROAS (Return On Advertising Spent)
Meer weten over deze case?