Wat we doen
Door gebruik te maken van de strippenkaart voor gemeenten kun je met een minimaal budget de inwoners van jouw gemeente of zelfs een specifieke wijk of buurt bereiken met een voor hen super relevant bericht.
Hoe we het doen
Snel schakelen, zodat lokale en relevante onderwerpen zoveel mogelijk aandacht kunnen krijgen op social media. Dat is waar onze werkwijze op is gebaseerd.
1. Met ons heldere online aanvraag formulier kan een advertentie campagne binnen een paar minuten worden aangevraagd door een communicatie adviseur van de gemeente. Wij zorgen dat de advertentie de volgende werkdag klaar staat om live te gaan.
2. Bij het beoordelen van je aanvraag kijken onze ervaren online marketeers of er nog creatieve verbeteringen kunnen worden toegepast en of de doelgroep nóg scherper kan worden gedefinieerd.
3. We maken de advertentie, in overleg met jou, social proof, zodat deze optimaal zal presteren.
4. Na livegang kan je via een online rapportage dashboard de resultaten van de advertentie(s) in de gaten houden, zodat je precies weet wat het effect is van de advertentie per kanaal. Het dashboard is simpel, duidelijk en inzichtelijk.
WAAROM we het doen
Veel gemeenten spenderen tijd en geld aan het maken van posts, maar bereiken weinig mensen met hun social media inzet. Dit komt omdat het organische (gratis) bereik op social media platformen onder druk staat en de berichten zonder budget niet aankomen bij de burger.
Met microbudgetten vanaf 30 euro per post kunnen duizenden burgers tot op postcode niveau worden bereikt en wordt de social media inzet vele malen effectiever.
Door ons strippenkaart systeem is de communicatie van gemeenten als Amsterdam en Utrecht al vele malen effectiever geworden op social media.
Eenmalige opstartkosten:
Werkdocument, Aanvraagformulier, Online kick-off meeting met Q&A, Afhandeling van toegang tot social media pagina’s en inrichten online dashboard.
Strippenkaart per aanvraag:
Incl. maandrapportage en toegang tot online dashboard.
Reviews
Wij werken o.a. voor
Meer weten?