Online campagnepakket Energiecrisis

Iedereen in jouw gemeente bewuster om laten gaan met energie. Dat is ons doel! Niet iedereen kan zonnepanelen of een warmtepomp betalen, maar wel iedereen kan zuinig met beschikbare energie omgaan om daarmee het verbruik én de energierekening te verlagen. Ons campagnepakket bundelt de krachten van tientallen energie-campagnes voor gemeenten en laat ook de inwoners van jouw gemeente de knop om zetten.

Bekijk de mogelijkhedenNeem contact op

Klik op de 5 streepjes in de video player om het geluid aan te zetten.

Online campagnepakket Energiecrisis

Klik op de play-knop om te bekijken

Hoe bereiken we jouw bewoners?

Campagneaanpak

Het campagnepakket bestaat uit advertenties voor Facebook & Instagram Timeline en Instagram Stories. Door op beide platformen van Meta zichtbaar te zijn bereik je een zo groot mogelijk deel van de bewoners in jouw gemeente.

In twee fases worden deze advertenties gedurende drie weken getoond aan de doelgroep waarbij de eerste fase op awareness gericht is en de tweede fase op interactie. Naar aanleiding van deze twee fases met verschillende advertenties moeten bewoners de knop zelf omzetten en bewuster met energie om gaan.

Opbouw van de campagne

De awareness-fase bestaat uit advertenties waarin de mogelijke manieren van besparing benoemd worden. Gedachte hierachter is dat iedere aanpassing helpt. Door middel van animaties en carrousel-advertenties krijgen bewoners te zien op welke mogelijke manieren gemakkelijk energie bespaard kan worden. Ook zetten we in deze fase een carrousel-advertentie in waarin mensen vertellen waarom zij de knop omzetten.

De tweede fase bestaat uit interactieve content waardoor bewoners écht bezig zijn met energiebesparing. Deze fase bestaat uit vier verschillende Instagram Stories die gedeeld worden waarin we een poll toegevoegd hebben met een kennis-vraag, bijvoorbeeld hoeveel procent zuiniger een led-lamp is dan een gloeilamp of hoeveel geld je per jaar bespaart door je thermostaat een graad lager in te stellen.

Ten slotte hebben we een quiz ontwikkeld waarbij in negen vragen de kennis over (gemakkelijk) besparen van energie wordt getest én bijgespijkerd. De juiste antwoorden worden direct getoond én we geven tips en tricks om verder te besparen.

Hoe zien de advertenties eruit?

Contentformats

Voor maximaal resultaat onder de volledige doelgroep wordt geadverteerd op Facebook timeline, Instagram timeline én in Instagram Stories. Door op alle drie deze plaatsingen zichtbaar te zijn wordt het maximale uit het pakket gehaald. Bewustwording bereik je pas echt wanneer de doelgroep met het onderwerp aan de slag gaat. Daarom is de content die wij ontwikkeld hebben zo interactief mogelijk. Door middel van carrousels waar men doorheen klikt, Instagram Stories met polls waar men antwoord op een vraag geeft én de quiz is de interactie maximaal. Door deze interactie wordt het beïnvloedingsprincipe consistentie geactiveerd waarbij men - wanneer ze eenmaal A gezegd hebben - ook vaak B zeggen. Door deze interactie zijn zij bezig met energiebesparing waardoor zij dit vaak ook in de praktijk zullen brengen.

Enkel advertentievoorbeelden uit deze campagne zie je hieronder.

Klik op de play-knop om te bekijken

Klik op de play-knop om te bekijken

Wat kost dit pakket?

De kosten

Normaal gesproken zou je voor een dergelijke campagne meer dan €5.000,- kwijt zijn aan campagneontwikkeling, strategie, contentcreatie en het instellen en optimaliseren van de campagne. Omdat wij het meeste werk al voor je gedaan hebben bieden wij dit volledige pakket aan voor €1.950,- excl. BTW en mediabudget.

Wat krijg je voor deze €1.950,-?

- Drie weken live op Facebook en Instagram
- Carrousel advertentie met meerdere teksten over gemakkelijke besparingen
- Carrousel advertentie met meerdere teksten waarom mensen zuinig met energie omgaan
- Animatie met gemakkelijke besparingen op timeline
- Animatie met gemakkelijke besparingen op Instagram Stories
- Vier Instagram Stories met een poll (interactieve vraag)
- Interactieve Quiz + advertenties

Bovenstaande content zal gedeeltelijk gepersonaliseerd worden voor jullie gemeente (denk aan outro in content en gemeentenaam in de advertentieteksten). Deze campagne zal +- drie weken live staan en tussentijds door ons gemonitord én geoptimaliseerd worden. Uiteraard ontvang je ook een eindrapportage en toolkit met alle content. Gedurende de looptijd van de campagne mag de content ook organisch worden geplaatst of buiten Meta gebruikt worden.

Op basis van het aantal inwoners van jouw gemeente geven wij een advies voor het mediabudget. Dit advies kun je gratis en vrijblijvend aanvragen door onderstaand contactformulier in te vullen.

Klik op de play-knop om te bekijken

Reviews

Wat onze klanten zeggen

"Super fijn samenwerken met SocialMediaMen. Leveren proactief nieuwe en creatieve ideeën. Ze blijven me verrassen."

Marlou Leenders

Communicatieadviseur Gemeente 's Hertogenbosch

"SocialMediaMen heeft ons geadviseerd over de inzet en inrichting van onze sociale media. Dit heeft ons erg geholpen. Natuurlijk wisten we al best wel wat maar juist door hun visie en onderbouwing kwamen wij een hele stap verder. Niet alleen voor ons als communicatieprofessionals maar ook richting de organisatie. Bij SocialMediaMen zorgen ze altijd voor een prettige ongedwongen sfeer en tegelijk veel deskundigheid. Ze weten waar ze het over hebben. Voor ons altijd inspirerend om ze te spreken."

Debby ten Brinke

Communicatiemedewerker

Contact

Neem contact met ons op

Krijg gratis campagne advies→


Bedankt voor je bericht!

We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Dit gebeurt normaliter binnen 2 werkdagen.

Oops! Something went wrong while submitting the form.