Klik op de 5 streepjes in de video player om het geluid aan te zetten.
De campagne ‘Samen voor een veilige buurt' is ontwikkeld op basis van onderzoek en gedragswetenschap. Deze bestaat uit een mix van campagnemiddelen die is opgebouwd uit een aantal fases. Inwoners worden met (lokale) video’s eerst bewust gemaakt van de bestaande problematiek en de risico’s van drugslabs en hennepkwekerijen. In de tweede fase zetten we video’s, een kennisquiz en carrousels in om de doelgroep naast de risico’s ook bewust te maken van designalen. Ook zetten we een Instant Experience (online magazine) in waarin we uitleg geven over de anonimiteit en opvolging van een melding. Ten slotte activeren we de doelgroep om te melden, met advertenties die leiden naar de politie of Meld Misdaad Anoniem. Alle content wordt door middel van slimme targeting op gemeente niveau geadverteerd op Facebook en Instagram.
Bekijk via deze link alle video’s.
Het effect van de campagne meten we door middel van KPI’s en een effectmeting. In de effectmeting peilen we de communicatiedoelen middels een online vragenlijst. Deze vragenlijst zetten we online met advertenties uit, zodat we de situatie vooraf en achteraf kunnen meten.
Hiernaast vindt u de resultaten van de campagne in de 8 gemeenten van Basisteam De Kempen.
De campagne maken we lokaal. We zorgen bijvoorbeeld voor gerichte targeting binnen de gemeente, en gebruiken de gemeentenaam in de tekst van de advertenties.
Reviews
We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Dit gebeurt normaliter binnen 2 werkdagen.