WAT we bereiken

Leads genereren

Een lead is iemand die interesse heeft getoond in je product of dienst en kunt activeren om te kopen. Het genereren van leads door middel van social media en Google advertentietechnieken kan de 'benzine' van je sales zijn.

SocialMediaMen genereert doorlopend leads voor uiteenlopende organisaties; van lokale sportclubs of vacatures tot B2B lead campagnes voor de zakelijke markt. Met name Facebook en LinkedIn bieden sterke tools om leads te genereren en mensen te activeren.

Leads genereren via Facebook of Instagram? Wij adviseren en ontzorgen.

Bekijk onze best practices

Zorg voor een doorlopende stroom aan kwalitatieve leads

Met social media advertising kun je zorgen voor een doorlopende stroom aan kwalitatieve leads voor je sales. Van sportclub tot B2B dienst. Bekijk hieronder twee voorbeeldcampagnes.

Awareness

Jouw identiteit

In de Awareness fase is het van belang dat de USP's van jouw bedrijf of merk op een aantrekkelijke manier naar buiten worden gebracht. Zo vinden we de mensen die jouw bedrijf of merk interessant vinden.

Wat heb je nodig?

In de Awareness fase wordt veel getest. Door het gebruik van verschillende video/afbeelding en tekst combinaties, spreken we altijd de juiste doelgroep op de juiste manier aan.

Consideration

Betrekken

In de consideration fase bereiken we vooral mensen waar we al wat informatie van hebben. We weten bijvoorbeeld dat zij hebben geïnteracteerd op eerdere posts of bepaalde pagina's op de website hebben bezocht.

Interactie

Vaak vragen we om interactie in de consideration fase. Mensen die hier op ingaan vallen in de warmste en dus meest waardevolle doelgroepen om in de conversiefase te bereiken.

Conversion

Alles full-screen en mega snel

Met Facebook Leadform kun je een digitaal inschrijfformulier binnen het Facebook platform uploaden. De kracht van dit formulier is dat Facebook een aantal invulvelden automatisch invult.

Vervolg

We koppelen het leadformulier aan ons e-mailprogramma. Jouw klant krijgt vervolgens direct een bevestigingsmail en jij ontvangt de contactgegevens van jouw lead.

Awareness

Herkenning

Met de Rozengracht hebben we te maken met een locatie waar duizenden mensen per dag langsfietsen. Door beelden van buitenaf naar binnen te laten lopen, creëren we herkenning bij mensen uit de buurt.

Naar binnen

De mensen worden vervolgens letterlijk mee naar binnen genomen de studio in. De studio ademt yoga en spreekt verder voor zich.

equalyoga
Gesponsord
equalyoga
Gesponsord
Consideration

Beleving & Brand Awareness

In de consideration fase bereiken we vooral mensen waar we al wat informatie van hebben. We weten bijvoorbeeld dat zij hebben geïnteracteerd op eerdere posts of bepaalde pagina's op de website hebben bezocht.

Facebook Canvas

Met Facebook Canvas kun je een digitaal magazine maken van je bedrijf. Een combinatie van tekst, beeld en video met snelle doorclick links naar je dienst of product. Canvas is full-on storytelling. Perfect inzetbaar als awareness campagne.

Conversie

Leads op basis van data

Door de videokijkers en de mensen die de Canvas hebben geopend opnieuw te targetten, weet je dat je je op een warme doelgroep richt. Van deze doelgroep maken we leads en verkopen we een proefweek.

Vervolg

Na de proefweek is het nog niet klaar. Er zijn genoeg leden die geen vast abonnement aanschaffen na een proefweek. Deze targetten we met aanbiedingen voor vaste abonnementen. Op deze manier haal je het maximale uit je data.

equalyoga
Gesponsord

Voor welke doeleinden zijn lead advertenties geschikt?

Ieder bedrijf dat verkoopt, heeft kwalitatieve leads nodig. Wij gebruiken zélf lead advertenties om met prospects in contact te komen en kunnen uit eigen ervaring vertellen dat LinkedIn en Facebook lead ads erg goed werken. Lead advertenties zijn onder andere geschikt voor:

B2C leads (sportclubs, beauty, welness), B2B leads (zakelijke markt), Ecommerce (verspreiden van kortingsbonnen en/of het scoren van emailadressen voor mailings).

Waarom social media leads?

Facebook en LinkedIn bieden speciale 'leadforms' waarbij mensen vanuit de nieuwsfeed direct iets kunnen aanvragen. Zoals een proefweek fitness, kortingsbon van een webshop of een persoonlijk consult. De kosten per lead zijn vaak relatief laag en de kwaliteit kan erg hoog zijn mits er goed getarget is. Het komt geregeld voor dat onze lead ads de belangrijkste motor zijn voor sales van o.a. sportclubs en zakelijke dienstverleners.

Dankzij onze jarenlange praktijkervaring in de meest uiteenlopende branches, beschikken we over heel veel kennis en relevante cases. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Hoe gaan we te werk?

Jouw campagne live in 4 stappen

Niets is belangrijker dan een sterke campagne strategie.
Via een intake bespreken we wat jouw doelen zijn met social media, maken een plan op maat en gaan voor je aan de slag.

Ook geven we trainingen, houden we ons bezig met SEA en creëren we content. Benieuwd naar al onze diensten?
Bekijk ons complete diensten overzicht.


stap 1

Intake

Wat zijn jouw doelen met social media? Via een intake gesprek bij ons op kantoor, horen wij graag hoe je er nu voor staat en wat je ambities zijn met social media.


stap 2

Strategie bepalen

We denken een strategie uit, gebaseerd op de laatste trends en ontwikkelingen en geheel in lijn met jouw merk of bedrijf.


stap 3

Content creatie

Een millenial consumeert zo'n 200 beelden per dag. Belangrijk dus dat we opvallen tussen de massa. We bewerken bestaande beelden geven advies, óf nemen de complete creatie in handen.


stap 4

Live!

Met de kennis van meer dan 10 online marketeers, creëren en optimaliseren we dagelijks social media campagnes. Perfect passend bij  jouw merk of bedrijf.

CONTACT
MET ons
Opnemen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem contact op

Bedankt voor het achterlaten van je e-mailadres.
We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!

Oops! Something went wrong while submitting the form