WAT we DOEN

instagram marketing

Van sterke campagnes tot de grootste influencers; op Instagram gebeurt het. Het platform is ondertussen zeer invloedrijk onder allerlei doelgroepen en is onmisbaar in een sterke online strategie. Daarnaast is Instagram misschien wel het meest aantrekkelijke social media platform dat er is, met name door de mooie content formats die het platform aanbiedt.

Het maken van sterke campagnes is echter een uitdaging; hoe zet je bijvoorbeeld Stories in en welke positie heeft Instagram in je funnel? SocialMediaMen helpt je met het neerzetten van een effectieve Instagram strategie.

Bekijk onze best practices

Wat is jouw campagne doelstelling?

Kies hieronder welke campagne doelstelling relevant is voor jou. En bekijk een voorbeeld campagne op basis van de Facebook funnel.

Awareness

Jouw identiteit

In de Awareness fase is het van belang dat de USP's van jouw bedrijf of merk op een aantrekkelijke manier naar buiten worden gebracht. Zo vinden we de mensen die jouw bedrijf of merk interessant vinden.

Testen

In de Awareness fase wordt er veel getest. Door het gebruik van verschillende video/afbeelding - tekst combinaties spreken we altijd de juiste doelgroep op de juiste manier aan.

Opposuits
Gesponsord
Meer informatie
Opposuits
Gesponsord
Consideration

Betrokkenheid vij je merk

Op Instagram gaat het puur om de visuele invulling van je brand. In de consideration fase probeer je mensen meer te betrekken en meer van je merk te laten zien. Zo creëer je herkenning.

Wat werkt?

Vertel je verhaal op een visuele manier die te begrijpen is zonder geluid en direct de aandacht grijpt.

Conversion

Warme doelgroepen

In de conversie fase bereiken we de mensen die jouw bedrijf of merk kennen. Dit doen we door de warme doelgroepen in te zetten die we in de voorgaande fases hebben opgebouwd.

DPA

Heb je en product-catalogus op je website? Dan gebruiken we Dynamic Product Advertising. De potentiële klant krijgt het specifieke product dat is bekeken op de website, terug te zien via de campagne.

Opposuits
Gesponsord
Meer bekijken
Awareness

Doel

Het is niet altijd makkelijk om direct je doel te bereiken via Social Media. Voor de Rembrandt District case was het doel: Gedragsverandering bij uitgaanspubliek.
Wanneer we dit alleen maar benadrukken, creëer je geen positieve community om je pagina's heen. Dit hebben we gedaan met relevante "likeable" content.

Wat heb je nodig?

Denk niet in één foto of video, maar in een strategie voor een contentflow. Tussendoor kan zo nu en dan een boodschap naar voren komen wat we in de volgende fases ook laten zien.

rembrandtdisctrict
Rembrandt Disctrict
rembrandt District
Gesponsord
Meer informatie
Consideration

Overbrengen

Op een positieve en leuke manier, die de doelgroep aanspreekt, brengen we de boodschap van gedragsverandering over.

Wat werkt?

Vertel je verhaal op een visuele manier, die te begrijpen is zonder geluid en die direct de aandacht grijpt.

Conversion

On en offline bij elkaar brengen

De hosts van het Rembrandt District zijn onderdeel van de offline campagne m.b.t. gedragsverandering. Door de on en offline campagne bij elkaar te brengen creëren we herkenning op beide vlakken.

Herhaling

Dankzij de herkenning zullen mensen  bewuster worden van de problemen die het uitgaanspubliek met zich meebrengt. Zowel on en offline worden zij er aan herinnert, wat hopelijk resulteert in bewustwording en gedragsverandering.

rembrandt District
Gesponsord
Meer informatie
Awareness

Herkenning

Met de Rozengracht hebben we te maken met een locatie waar duizenden mensen per dag langsfietsen. Door beelden van buitenaf naar binnen te laten lopen, creëren we herkenning bij mensen uit de buurt.

Naar binnen

De mensen worden vervolgens letterlijk mee naar binnen genomen de studio in. De studio ademt yoga en spreekt verder voor zich.

equalyoga
Gesponsord
equalyoga
Gesponsord
Consideration

Beleving & Brand Awareness

In de consideration fase bereiken we vooral mensen waar we al wat informatie van hebben. We weten bijvoorbeeld dat zij hebben geïnteracteerd op eerdere posts of bepaalde pagina's op de website hebben bezocht.

Facebook Canvas

Met Facebook Canvas kun je een digitaal magazine maken van je bedrijf. Een combinatie van tekst, beeld en video met snelle doorclick links naar je dienst of product. Canvas is full-on storytelling. Perfect inzetbaar als awareness campagne.

Conversie

Leads op basis van data

Door de videokijkers en de mensen die de Canvas hebben geopend opnieuw te targetten, weet je dat je je op een warme doelgroep richt. Van deze doelgroep maken we leads en verkopen we een proefweek.

Vervolg

Na de proefweek is het nog niet klaar. Er zijn genoeg leden die geen vast abonnement aanschaffen na een proefweek. Deze targetten we met aanbiedingen voor vaste abonnementen. Op deze manier haal je het maximale uit je data.

equalyoga
Gesponsord

Voor welke doelstellingen is Instagram marketing geschikt?

Instagram is de visuele identiteit van jóuw organisatie en vertelt het verhaal van je merk. Instagram wordt doorgaans 'upperfunnel' gebruikt, dus in de awareness fase van jouw campagne. Echter zijn er steeds meer conversie gerichte tools beschikbaar, zoals Instagram Shopping en lead advertenties. Instagram advertenties kunnen zowel in de timeline als in de Instagram stories worden geplaatst. Mogelijke campagne doelstellingen zijn:

Merkbekendheid of betrokkenheid creëren, meer verkeer naar je website, het bereiken van jouw doelgroep(en), het genereren van app-downloads, het scoren van leads en het behalen van conversies/aankopen.

Waarom Instagram marketing?

Instagram groeit hard en is hét middel om jonge doelgroepen (millenials en generation Z) te bereiken. Maar ook oudere leeftijdsgroepen zijn hier tegenwoordig steeds actiever. Als je via Instagram adverteert maak je gebruik van het Facebook advertentiebeheer, waardoor je toegang hebt tot oneindig veel targeting mogelijkheden. Met Instagram en Instagram Stories vertel je een visueel verhaal. Deze manier van storyteling, in combinatie met Influencer marketing biedt veel kansen.

Door onze jarenlange praktijkervaring in de meeste uiteenlopende branches, beschikken we over veel kennis en relevante cases.

Ben je benieuwd of Instagram marketing van toegevoegde waarde is in jouw marketing strategie? Neem dan
contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Hoe gaan we te werk?

Jouw campagne live in 4 stappen

Niets is belangrijker dan een sterke campagne strategie. Via een intake bespreken we wat jouw doelen zijn met social media, maken een plan op maat en gaan voor je aan de slag.

Ook geven we trainingen, houden we ons bezig met SEA en creëren we content. Benieuwd naar al onze diensten? Bekijk ons complete diensten overzicht.


stap 1

Intake

Wat zijn jouw doelen met social media? Via een intake gesprek bij ons op kantoor, horen wij graag hoe je er nu voor staat en wat je ambities zijn met social media.


Stap 2

Strategie bepalen

We denken een strategie uit, gebaseerd op de laatste trends en ontwikkelingen en geheel in lijn met jouw merk of bedrijf.


stap 3

Content creatie

Een millenial consumeert zo'n 200 beelden per dag. Belangrijk dus dat we opvallen tussen de massa. We bewerken bestaande beelden geven advies, óf nemen de complete creatie in handen.


stap 4

Live!

Met de kennis van meer dan 10 online marketeers, creëren en optimaliseren we dagelijks social media campagnes. Perfect passend bij  jouw merk of bedrijf.

CONTACT
MET ons
Opnemen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem contact op

Bedankt voor het achterlaten van je e-mailadres.
We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!

Oops! Something went wrong while submitting the form