WAT we bereiken

Gedrags
verandering

Van de Bob campagne tegen beschonken rijden tot de MONO campagne om telefoongebruik tijdens autorijden tegen te gaan; er zijn veel gedragsverandering campagnes die de overheid initieert. Door de jaren heen hebben wij tientallen projecten voor diverse gemeentes en publieke organisaties uit mogen voeren. Van de gemeente Amsterdam tot de gemeente Maastricht en van de NS tot diverse ministeries.

Wat hebben we geleerd van deze projecten? Social media campagnes zorgen meetbare effecten en gedragsverandering. Alles wat we doen hangt samen met een sterke strategie waarbij creativiteit en technische kennis samenkomen in campagnes en online diensten die burgers écht raken. Al onze kennis en 'vlieguren' zetten we graag in voor jóuw organisatie.

Bekijk onze best practices

Burgers activeren en gedrag veranderen?

Door je boodschap op verschillende manieren vaker terug te laten komen, vergroot je de kans op gedragsverandering en activatie. Bekijk hieronder twee voorbeeld campagnes.

Awareness

De boodschap visueel vertellen

Vaak zit er een boodschap in een gedragsverandering campagne. Deze proberen we op een positieve manier over te brengen. We vertellen het verhaal met video content waar mensen zich in herkennen.

Waarom?

Door storytelling video content te gebruiken, zorgen we voor herkenning en betrokkenheid.

Consideration

Wat komt na de video? 

Mensen die de videocontent zien, benaderen we opnieuw met quotes van andere burgers.

Waarom?

Door de boodschap op diverse manieren te verpakken en vaker terug te komen, zorgen we voor meer impact.

Verandering

Meer diepgang bieden

Iedereen die de eerste twee fases van een campagne doorloopt, wordt opnieuw benadert met langere en meer diepgaande content.

Always on

Door social media te gebruiken om structureel content te delen over een onderwerp en strategisch te 'storytellen' zorg je voor structurele gedragsverandering.

Awareness

Doel

Het is niet altijd makkelijk om direct je doel te bereiken via Social Media. Voor de Rembrandt District case was het doel: Gedragsverandering bij uitgaanspubliek.
Wanneer we dit alleen maar benadrukken, creëer je geen positieve community om je pagina's heen. Dit hebben we gedaan met relevante "likeable" content.

Wat heb je nodig?

Denk niet in één foto of video, maar in een strategie voor een contentflow. Tussendoor kan zo nu en dan een boodschap naar voren komen wat we in de volgende fases ook laten zien.

rembrandtdisctrict
Rembrandt Disctrict
rembrandt District
Gesponsord
Meer informatie
Consideration

Overbrengen

Op een positieve en leuke manier, die de doelgroep aanspreekt, brengen we de boodschap van gedragsverandering over.

Wat werkt?

Vertel je verhaal op een visuele manier, die te begrijpen is zonder geluid en die direct de aandacht grijpt.

Conversion

On en offline bij elkaar brengen

De hosts van het Rembrandt District zijn onderdeel van de offline campagne m.b.t. gedragsverandering. Door de on en offline campagne bij elkaar te brengen creëren we herkenning op beide vlakken.

Herhaling

Dankzij de herkenning zullen mensen  bewuster worden van de problemen die het uitgaanspubliek met zich meebrengt. Zowel on en offline worden zij er aan herinnert, wat hopelijk resulteert in bewustwording en gedragsverandering.

rembrandt District
Gesponsord
Meer informatie

Social media campagnes voor Gemeenten

Overheidscampagnes hebben vaak als doel het publiek binnen een land, stad of gemeente te informeren over bepaalde veranderingen.

SocialMediaMen heeft in de afgelopen jaren ruim honderd overheidscampagnes ingezet voor verschillende Gemeenten en andere overheidsinstanties. De opgedane kennis vanuit deze campagnes zetten we graag in om jouw doelen te bereiken.

Waarom gedragsverandering
campagnes?

Facebook en Instagram hebben samen, alleen al in Nederland, ruim tien miljoen gebruikers; dus ook een groot gedeelte van jouw doelgroep is gericht te bereiken. Via social media kunnen we, zoals hierboven in de funnel aangegeven, mensen attenderen, informeren en aansturen op bepaalde gedragsveranderingen. Door je boodschap op diverse wijzen te presenteren en te zorgen voor herhaling, wordt de kans op gedragsverandering het grootst.

Dankzij onze jarenlange praktijkervaring in de meest uiteenlopende branches, beschikken we over heel veel kennis en relevante cases.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend
contact op.

Hoe gaan we te werk?

Jouw campagne live in 4 stappen

Door de jaren heen heeft SocialMediaMen honderden projecten voor diverse gemeentes en publieke organisaties uit mogen voeren; van de gemeente Amsterdam de gemeente Maastricht en van de NS tot diverse ministeries.

Benieuwd naar al onze diensten? Bekijk ons complete diensten overzicht.


stap 1

Intake

Wat zijn jouw doelen met social media? Via een intake gesprek bij ons op kantoor, horen wij graag hoe je er nu voor staat en wat je ambities zijn met social media.


stap 2

Praktijkkennis

We denken een strategie uit, gebaseerd op de laatste trends en ontwikkelingen en geheel in lijn met jouw merk of bedrijf.


stap 3

Content creatie

Een millenial consumeert zo'n 200 beelden per dag. Belangrijk dus dat we opvallen tussen de massa. We bewerken bestaande beelden geven advies, óf nemen de complete creatie in handen.


stap 4

Direct live

Met de kennis van meer dan 10 online marketeers, creëren en optimaliseren we dagelijks campagnes.

CONTACT
MET ons
Opnemen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem contact op

Bedankt voor het achterlaten van je e-mailadres.
We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!

Oops! Something went wrong while submitting the form