WAT we DOEN

FAcebook marketing

Facebook marketing is de moeder van alle social media marketing. Het platform is uitgegroeid tot één van de beste manieren om doelgroepen te bereiken én meetbare resultaten te behalen; alleen al in Nederland heeft Facebook meer dan 10 miljoen gebruikers. Wat ooit begon met simpele 'like' advertenties is uitgegroeid tot een uitgebreid advertentieplatform met bijna onbegrensde targeting mogelijkheden.

Of je nu een merk op de kaart wilt zetten, leads wilt genereren of als overheid gedrag wilt veranderen; het Facebook platform biedt de oplossing. Zoek je een partner die alle ins en outs weet? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.

BEKIJK ONZE BEST PRACTICES

Wat is jouw campagne doelstelling?

Kies hieronder welke campagne doelstelling relevant is voor jou. En bekijk een voorbeeld campagne op basis van de Facebook funnel.

Awareness

Jouw identiteit

In de Awareness fase is het van belang dat de USP's van jouw bedrijf of merk op een aantrekkelijke manier naar buiten worden gebracht. Zo vinden we de mensen die jouw bedrijf of product interessant vinden.

Testen

In de Awareness fase wordt er veel getest. Door het gebruik van verschillende video/afbeelding en tekst combinaties, spreken we altijd de juiste doelgroep op de juiste manier aan.

Consideration

Betrekken

In de consideration fase bereiken we vooral mensen waar we al wat informatie van hebben. We weten bijvoorbeeld dat zij hebben geïnteracteerd op eerdere posts of bepaalde pagina's op de website hebben bezocht.

Interactie

Vaak vragen we om interactie in de consideration fase. Mensen die hier op ingaan vallen in de warmste en dus meest waardevolle doelgroepen om in de conversiefase te bereiken.

Conversion

Warme doelgroepen

In de conversie fase bereiken we de mensen die jouw bedrijf of merk kennen. Dit doen we door de warme doelgroepen in te zetten die we in de voorgaande fases hebben opgebouwd.

DPA

Heb je en product-catalogus op je website? Dan gebruiken we Dynamic Product Advertising. De potentiële klant krijgt het specifieke product dat is bekeken op de website, terug te zien via de campagne.

Awareness

De boodschap visueel vertellen

Vaak zit er een boodschap in een gedragsverandering campagne. Deze proberen we op een positieve manier over te brengen. We vertellen het verhaal met video content waar mensen zich in herkennen.

Waarom?

Door storytelling video content te gebruiken, zorgen we voor herkenning en betrokkenheid.

Consideration

Wat komt na de video? 

Mensen die de videocontent zien, benaderen we opnieuw met quotes van andere burgers.

Waarom?

Door de boodschap op diverse manieren te verpakken en vaker terug te komen, zorgen we voor meer impact.

Verandering

Meer diepgang bieden

Iedereen die de eerste twee fases van een campagne doorloopt, wordt opnieuw benadert met langere en meer diepgaande content.

Always on

Door social media te gebruiken om structureel content te delen over een onderwerp en strategisch te 'storytellen' zorg je voor structurele gedragsverandering.

Awareness

Jouw identiteit

In de Awareness fase is het van belang dat de USP's van jouw bedrijf of merk op een aantrekkelijke manier naar buiten worden gebracht. Zo vinden we de mensen die jouw bedrijf of merk interessant vinden.

Wat heb je nodig?

In de Awareness fase wordt veel getest. Door het gebruik van verschillende video/afbeelding en tekst combinaties, spreken we altijd de juiste doelgroep op de juiste manier aan.

Consideration

Betrekken

In de consideration fase bereiken we vooral mensen waar we al wat informatie van hebben. We weten bijvoorbeeld dat zij hebben geïnteracteerd op eerdere posts of bepaalde pagina's op de website hebben bezocht.

Interactie

Vaak vragen we om interactie in de consideration fase. Mensen die hier op ingaan vallen in de warmste en dus meest waardevolle doelgroepen om in de conversiefase te bereiken.

Conversion

Alles full-screen en mega snel

Met Facebook Leadform kun je een digitaal inschrijfformulier binnen het Facebook platform uploaden. De kracht van dit formulier is dat Facebook een aantal invulvelden automatisch invult.

Vervolg

We koppelen het leadformulier aan ons e-mailprogramma. Jouw klant krijgt vervolgens direct een bevestigingsmail en jij ontvangt de contactgegevens van jouw lead.

Voor welke doeleinden is Facebook geschikt?

Facebook heeft het meest multifunctionele advertentieplatform ter wereld met daarin verschillende advertentiemogelijkheden op basis van de funnel methodiek. Door slimme targeting mogelijkheden zoals profielinformatie, doelgroepen op basis van je eigen data óf locatie targeting kun je je doelgroep specifiek bereiken én resultaten goed meten. Mogelijke campagne doelstellingen zijn: 

Merkbekendheid of betrokkenheid creëren, meer verkeer naar je website, app downloads genereren, het scoren van leads, het behalen van conversies/aankopen, onderzoek doen en gedragsverandering stimuleren.

Waarom Facebook marketing?

Facebook is het meest gebruikte social media platform ter wereld, er zijn oneindige targetingmogelijkheden. Zo kun je websitebezoekers en (oud-)klanten retargeten en op basis van je eigen data en sterke look-a-like doelgroepen creëren. Facebook is underpriced met een relatief lage CPM en perfect meetbaar. Je weet dus precies wat je met elke marketing euro doet.

Door onze jarenlange praktijkervaring in de meeste uiteenlopende branches, beschikken we over veel kennis en relevante cases.  

Nieuwsgierig? Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Hoe gaan we te werk?

Jouw campagne live in 4 stappen

Niets is belangrijker dan een sterke campagne strategie. Via een intake bespreken we wat jouw doelen zijn met social media, maken een plan op maat en gaan voor je aan de slag.

Ook geven we trainingen, houden we ons bezig met SEA en creëren we content. Benieuwd naar al onze diensten? Bekijk ons complete diensten overzicht.


stap 1

Intake

Wat zijn jouw doelen met social media? Via een intakegesprek bij ons op kantoor, horen wij graag hoe je er nu voor staat en wat je ambities zijn met social media.


stap 2

Strategie bepalen

We denken een strategie uit, gebaseerd op de laatste trends en ontwikkelingen en geheel in lijn met jouw merk of bedrijf.


stap 3

Content creatie

Een millenial consumeert zo'n 200 beelden per dag. Belangrijk dus dat we opvallen tussen de massa. We bewerken bestaande beelden geven advies, óf nemen de complete creatie in handen.


stap 4

Live!

Met de kennis van meer dan 10 online marketeers, creëren en optimaliseren we dagelijks social media campagnes. Perfect passend bij  jouw merk of bedrijf.

CONTACT
MET ons
Opnemen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem contact op

Bedankt voor het achterlaten van je e-mailadres.
We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!

Oops! Something went wrong while submitting the form