Betrek je doelgroep bij je merk met digitale merkactivaties

Het is tegenwoordig steeds moeilijker om de aandacht van je doelgroep te vangen. Mensen spenderen maar een paar seconden aan het bekijken van Facebook-post of een Instagram Story, en ze worden bedolven onder een continue stroom van nieuwe content. Hoe breng je je merk dan op een waardevolle manier onder de aandacht? Met een creatieve merkactivatie of gamification zorg je voor een langere kijkduur, meer betrokkenheid en een grotere impact van je campagne.

Klik op de 5 streepjes in de video player om het geluid aan te zetten.

Stap 1

Strategie

Bij een merkactivatie draait het om het interactief vertellen van je merkverhaal of productpropositie. Door je doelgroep actief te betrekken en content interactief te maken creëer je meer impact. Zowel on- als offline. Zo ontwikkelden we voor Starbucks een koffie-challenge waarbij de doelgroep aan de hand van zelfgemaakte content (ook wel user generated content) kon meedoen aan een winactie. Voor VakantieXperts bouwden we een interactieve vakantiequiz, waarbij deelnemers hun ideale bestemming voorgeschoteld kregen.

Het succes van een digitale merkactivatie hangt samen met hoe catchy het spelletje is, maar ook aan de incentive die eraan koppelt. Om maximale impact te creëren wordt er vaak een funnel techniek ingezet, waarbij er met videocontent awareness wordt gecreëerd en vervolgens wordt gestimuleerd om door te klikken naar een externe landingspagina.

Stap 2

Content

Merkactivaties bestaan in de kern uit twee onderdelen: de daadwerkelijke activatie (die je bezoekt of waar je naar doorklikt) en de social media-content waarmee je het onder de aandacht brengt. Digitale activaties en games die gehost worden op de site van de adverteerder werken perfect op mobiele apparaten, en zorgen voor een hoge conversieratio en lange kijkduur. We bedenken sterke activatie concepten die de aandacht grijpen én impact maken. Zo zorgen we voor maximaal effect, gemeten op basis van kijkduur en conversieratio.

Stap 3

Campagne

Door de juiste optimalisatietechnieken en meetinstrumenten in te zetten én door tussentijds te 'tweaken' zorgen we voor goede resultaten. Over het algemeen wordt er gebruik gemaakt van het funnelmodel, waarbij awareness wordt gecreëerd met (bijvoorbeeld) video content, Instagram Stories en Facebook Instant Experiences, waarna we met retargeting zorgen voor traffic naar de activatie zelf.

Meer weten?

Neem contact op met Chris

Chris

Oprichter en online marketing specialist

Neem contact op
Chris

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Disciplines

andere disciplines