Zorg voor groei en kwalitatieve leads met krachtige online marketingcampagnes

Goede leads genereer je met creatieve content, sterke targeting en de slimme inzet van je online kanalen. We gebruiken de beste optimalisatie technieken om je kosten per lead zo laag mogelijk te houden. Want het gaat bij ons niet om de aantallen, maar om de kwaliteit.

Klik op de 5 streepjes in de video player om het geluid aan te zetten.

Stap 1

Strategie

Een lead is iemand die interesse heeft getoond in je product of dienst en je vervolgens kunt activeren om een aankoop te doen. We genereren ze via verschillende online kanalen door gebruik te maken van functionele landingspagina's of een zogenaamd leadformulier. Daarbij is het doel altijd om mensen het formulier te laten invullen en daar in ruil iets voor terug te geven. Zo creëer je een win-win-situatie. Via social media bereik je de potentiële doelgroep en leer je die beter kennen, zodat je mensen gerichter kunt benaderen en verder je salesfunnel in kunt trekken.

Platforms als Facebook en LinkedIn hebben daar speciale lead forms voor ontwikkeld, waarmee mensen vanuit hun nieuwsfeed direct iets kunnen aanvragen. Denk aan een proefweek fitness, kortingsbon, brochure of een persoonlijk consult. Ook kunnen leadadvertenties uitstekend ingezet worden voor het promoten van webinars. De kosten per lead zijn meestal relatief laag terwijl de kwaliteit - mits er goed getarget is - erg hoog kan zijn. Onze leadadvertenties zijn dan ook vaak de belangrijkste motor voor sales van bijvoorbeeld sportclubs en zakelijke dienstverleners.

Stap 2

Creatieve content/concept

Door de visuele content aan te passen aan het platform en doelgroep, zorgen we voor een hoge relevantie en een optimale prijs per lead. Voor LinkedIn’s business-to-business leadadvertenties wordt er vaak gebruik gemaakt van waardevolle kennis in ruil voor contactgegevens. Bij business-to-consumer-leads worden vaak gratis demo's of proefpakketten weggegeven. Wist je dat je zelfs leadadvertenties in Instagram Stories kunt maken?

Meer weten over deze campagne? Bekijk de case →

Stap 3

Campagne

Ook bij leadadvertenties is het belangrijk dat je een doelgroep opwarmt voordat je overgaat op conversie. In dit geval hebben we het dan over het invullen van het leadformulier. Daar kun je bekende salesfunnel (awareness, consideration, conversion) voor inzetten. Verder is het van belang om in het leadformulier duidelijk te zijn over de incentive die je mensen geeft, maar ook om ervoor te zorgen dat er weinig vormen van afleiding zijn. Daarom maken we gebruik van krachtige en kraakheldere landingspagina's.

Meer weten?

Neem contact op met Laurens

Laurens

Oprichter en online marketing specialist

Neem contact op
Laurens

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Disciplines

andere disciplines