Zorg voor groei en meetbaar rendement met digitale communicatie

Met slimme digitale mediacampagnes bereiken we jouw doelgroep en zorgen we voor meetbaar rendement. Hoe? Door creatieve content en slimme targeting te combineren met online marketingkennis!

Klik op de 5 streepjes in de video player om het geluid aan te zetten.

Stap 1

Strategie

Het einddoel van een online campagne is meestal het creëren van conversies. Een conversie kan eigenlijk van alles zijn, van het genereren van potentiële klanten tot het doen van een verkoop. Wil je conversies scoren? Houd je dan bezig met het bouwen van een sterke funnel waarbij je eerst brand awareness creëert, daarna mensen bij je merk betrekt, om ze ten slotte activeren. Het bouwen van een sterke funnel met slimme targeting-technieken is het recept voor een goede conversieratio. Het doel is om een meetbare en effectieve campagne neer te zetten die voor iedereen naar meer smaakt. Samen met jou streven we een zo goed mogelijke ROAS (return on advertising spend) na.

Stap 2

Content

Als je conversie nastreeft is het belangrijk om potentiële klanten eerst op te warmen met awareness-content. Daarna activeer je de mensen die interesse hebben getoond met simpele, straightforward productadvertenties. Waar het bij awareness-content vooral gaat om branding, storytelling en video, is conversie-content dus eerder productgericht. Je gebruikt daarvoor doorklik advertenties met een duidelijke call to action

Anno 2021 is het moeilijker dan ooit om de aandacht van je doelgroep te vangen en vast te houden, en ook de omgevingen waarbinnen content bekeken wordt zijn continu in verandering. Mensen spenderen meer dan 4 uur per dag op een mobile device, maar doen er nog geen 3 seconden over om één post te bekijken. Kortom: er is een heuse 'war for attention' gaande. Wij proberen de slag te winnen met sterke, visuele content die de aandacht grijpt én impact maakt. Zo zorgen we voor een maximaal effect van conversie-campagnes. We combineren verschillende content vormen, en passen de boodschap en toon aan op de doelgroep die we willen bereiken.

Meer weten over deze campagne? Bekijk de case →

Stap 3

Campagne

De mogelijkheden van online marketing hangen samen met paid advertising, en je kennis ervan bepaalt voor een groot deel het succes van je campagne. De zogenaamde 'achterkant' van kanalen als Facebook, Instagram en Google zijn bijzonder uitgebreid. Bij SocialMediaMen zijn we specialist in het inkopen van media en het instellen van advertenties. Door de juiste optimalisatietechnieken en meetinstrumenten in te zetten - én door tussentijds te 'tweaken' - zorgen we voor sterke resultaten. Elke keer weer.

Meer weten?

Neem contact op met Laurens

Laurens

Oprichter en online marketing specialist

Neem contact op
Laurens

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Disciplines

andere disciplines