Een hechte online community begint bij een waterdicht merkverhaal

We geloven dat een sterke merkidentiteit het fundament is van je online aanwezigheid. Het is 2021, de middelen en mogelijkheden zijn eindeloos. Belangrijk is hoe je je als merk onderscheidt van anderen. Wat is je verhaal? Wat maakt jou uniek? En hoe vertaal je dat naar een passende visuele branding? Wij helpen je graag!

Klik op de 5 streepjes in de video player om het geluid aan te zetten.

Stap 1

Strategie

Een sterke merkidentiteit is het fundament van je online aanwezigheid. Het bepaalt je tone of voice, de content die je inzet, de activaties die je uitvoert en is het vertrekpunt voor de creatieve concepten achter je campagnes. Bovendien maakt een goed uitgedachte merkidentiteit het maken van keuzes gemakkelijk; het zorgt voor herkenbaarheid onder je doelgroep en in combinatie met onze technische advertising skills, kunnen wij zorgen voor een maximale impact van je marketingbudget. Zo helpen we je gericht groeien. Hoe sterker je merk, hoe beter je resultaten.

Stap 2

Content

De marketingfunnel bestaat uit de fases awareness, consideration en conversion. Een sterke branding van je merk, zorgt ervoor dat de content die je in deze drie fases naar buiten brengt, een herkenbaar geheel vormt. Zo probeer je ervoor te zorgen dat je waarde toevoegt voor de doelgroep die de content tot zich neemt. Denk bijvoorbeeld aan een blog vol met reistips van een vliegtuigmaatschappij, of een biermerk dat je met een video door het aanstaande festivalseizoen heen gidst.

Anno 2021 is het een ware uitdaging om de aandacht van je publiek te grijpen. Mensen spenderen meer dan 4 uur per dag op een mobile device, maar kijken nog geen 3 seconden naar één post. Jouw unieke online merkidentiteit bepaalt de (visuele) tone of voice van je campagne. En de content laat je aansluiten op het merkverhaal en je doelgroep. Alles wat wij online naar buiten brengen wordt gebaseerd op jouw merkidentiteit, met als doel dat je doelgroep je binnen een fractie van een seconde weet te herkennen.

Meer weten over deze campagne? Bekijk de case →

Stap 3

Campagne

Of je nu al een heel eind op weg bent, je toe bent aan een frisse blik, of je merkverhaal nog helemaal geladen moet worden: we werken graag mee aan jouw online aanwezigheid. En we kijken ook verder, want de mogelijkheden van digital marketing hangen samen met paid advertising, en je kennis hierover bepaalt voor een groot gedeelte het succes. SocialMediaMen is specialist in het inkopen van media en het instellen van advertenties. Door de juiste optimalisatietechnieken, meetinstrumenten in te zetten én door tussentijds te 'tweaken', wordt jouw visuele content op de efficiëntste manier ingezet. 

Meer weten?

Neem contact op met Julia

Julia

Content Creative

Neem contact op
Julia

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Disciplines

andere disciplines