WAT we bereiken

Conversie / verkopen

Conversies scoren is vaak het einddoel van een social media campagne. Een conversie kan van alles zijn; van een lead tot een aankoop. Wil je conversies scoren? Dan houd je je bezig met het bouwen van een sterke funnel waarbij je eerst brand awareness creëert, vervolgens mensen bij je merk betrekt om ze ten slotte activeren.

Het bouwen van een sterke funnel met slimme targetingtechnieken is het recept voor een goede conversieratio.

Conversies scoren via Facebook of Instagram? Wij adviseren en ontzorgen.

BEKIJK ONZE BEST PRACTICES

Verkopen met Facebook of Instagram?

Met een sterke funnel campagne zijn Facebook en Instagram de perfecte tools om je product aan de man te brengen. Bekijk hieronder twee voorbeeldcampagnes.

Awareness

Jouw identiteit

In de Awareness fase is het van belang dat de USP's van jouw bedrijf of merk op een aantrekkelijke manier naar buiten worden gebracht. Zo vinden we de mensen die jouw bedrijf of product interessant vinden.

Testen

In de Awareness fase wordt er veel getest. Door het gebruik van verschillende video/afbeelding en tekst combinaties, spreken we altijd de juiste doelgroep op de juiste manier aan.

Consideration

Betrekken

In de consideration fase bereiken we vooral mensen waar we al wat informatie van hebben. We weten bijvoorbeeld dat zij hebben geïnteracteerd op eerdere posts of bepaalde pagina's op de website hebben bezocht.

Interactie

Vaak vragen we om interactie in de consideration fase. Mensen die hier op ingaan vallen in de warmste en dus meest waardevolle doelgroepen om in de conversiefase te bereiken.

Conversion

Warme doelgroepen

In de conversie fase bereiken we de mensen die jouw bedrijf of merk kennen. Dit doen we door de warme doelgroepen in te zetten die we in de voorgaande fases hebben opgebouwd.

DPA

Heb je en product-catalogus op je website? Dan gebruiken we Dynamic Product Advertising. De potentiële klant krijgt het specifieke product dat is bekeken op de website, terug te zien via de campagne.

Awareness

Jouw identiteit

In de Awareness fase is het van belang dat de USP's van jouw bedrijf of merk op een aantrekkelijke manier naar buiten worden gebracht. Zo vinden we de mensen die jouw bedrijf of merk interessant vinden.

Testen

In de Awareness fase wordt er veel getest. Door het gebruik van verschillende video/afbeelding - tekst combinaties spreken we altijd de juiste doelgroep op de juiste manier aan.

Opposuits
Gesponsord
Meer informatie
Opposuits
Gesponsord
Consideration

Betrokkenheid vij je merk

Op Instagram gaat het puur om de visuele invulling van je brand. In de consideration fase probeer je mensen meer te betrekken en meer van je merk te laten zien. Zo creëer je herkenning.

Wat werkt?

Vertel je verhaal op een visuele manier die te begrijpen is zonder geluid en direct de aandacht grijpt.

Conversion

Warme doelgroepen

In de conversie fase bereiken we de mensen die jouw bedrijf of merk kennen. Dit doen we door de warme doelgroepen in te zetten die we in de voorgaande fases hebben opgebouwd.

DPA

Heb je en product-catalogus op je website? Dan gebruiken we Dynamic Product Advertising. De potentiële klant krijgt het specifieke product dat is bekeken op de website, terug te zien via de campagne.

Opposuits
Gesponsord
Meer bekijken

Hoe werkt coversieoptimalisatie?

Of je nu internationaal wilt groeien met je merk of een lokaal bedrijf hebt; met online advertising kun je je doelgroep activeren en goede conversie ratio's scoren. Het scoren van resultaten hangt met veel zaken samen; van je brand identity tot je website en van je content tot advertentie optimalisatie. Wist je bijvoorbeeld dat je doelgroep een naam of merk 7-14 keer voorbij ziet komen voordat men overgaat tot een actie?

Bij SocialMediaMen hanteren we de salesfunnel, waarbij we stapsgewijs naar een einddoel toewerken.

Dankzij onze jarenlange praktijkervaring in de meest uiteenlopende branches, beschikken we over heel veel kennis en relevante cases.

Waarom online adverteren?

Facebook en Google zijn meest gebruikte advertentieplatformen ter wereld. Steeds meer media wordt digitaal geconsumeerd, met als groot voordeel dat je alles wat je doet kunt meten. Je kunt jouw (recente) website bezoekers en/of (oud-)klanten retargeten en sterke look-a-like doelgroepen creëren op basis van jouw huidige data.

Wil jij ook een sterke funnel uitwerken? We helpen je graag. Neem vrijblijvend
contact met ons op.

Hoe gaan we te werk?

Jouw campagne live in 4 stappen

Niets is belangrijker dan een sterke campagne strategie. Via een intake bespreken we wat jouw doelen zijn met social media, maken een plan op maat en gaan voor je aan de slag.

Ook geven we trainingen, houden we ons bezig met SEA en creëren we content. Benieuwd naar al onze diensten? Bekijk ons complete diensten overzicht.


Stap 1

Intake

Wat zijn jouw doelen met social media? Via een intake gesprek bij ons op kantoor, horen wij graag hoe je er nu voor staat en wat je ambities zijn met social media.


stap 2

Strategie bepalen

We denken een strategie uit, gebaseerd op de laatste trends en ontwikkelingen en geheel in lijn met jouw merk of bedrijf.


stap 3

Content creatie

Een millenial consumeert zo'n 200 beelden per dag. Belangrijk dus dat we opvallen tussen de massa. We bewerken bestaande beelden geven advies, óf nemen de complete creatie in handen.


stap 4

Live!

Met de kennis van meer dan 10 online marketeers, creëren en optimaliseren we dagelijks social media campagnes. Perfect passend bij  jouw merk of bedrijf.

CONTACT
MET ons
Opnemen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem contact op

Bedankt voor het achterlaten van je e-mailadres.
We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!

Oops! Something went wrong while submitting the form