Case

Van zonnebril naar lifestyle merk

SINNER is in Nederland vooral bekend door de zonnebrillen en skihelmen. Ga je weleens skiën? Let maar eens op hoeveel SINNER helmen je voorbij ziet komen in de rij bij de skilift. Om het merk beter te laden en te zorgen voor een groei in merkbekendheid en online verkoop zetten we al jaren Facebook en Instagram in.

Resultaten

Bereik

> 730.000

Weergaven

> 1.239.000

Kliks

Leads

Conversies

> 130.000 likes

ROI

De campagne

Voor SINNER hebben we een doorlopende campagne opgezet met daarin drie belangrijke doelstellingen. Enerzijds merkbekendheid genereren en anderzijds de engagement vergroten en het aantal online conversie verhogen. Welke technieken hiervoor ingezet worden? Sterke video content, Instagram, Facebook Canvas, merkactivaties in de vorm van quiztools én conversie advertenties.

De werkwijze

De doelgroep van SINNER is relatief jong, dus sterke visuele content met korte- en krachtige teksten werken het beste. Om SINNER bekend te maken onder een jonge doelgroep creëren we campagnes die inspelen op hun belevingswereld; een mooi voorbeeld hiervan is de merk activatie die in samenwerking met Amsterdam Dance Event is gecreëerd en waar duizenden mensen aan mee hebben gedaan.

Qua targeting worden diverse technieken zoals profielinformatie van Facebook gebruikt, het inzetten van look-a-like doelgroepen van websitebezoekers en retargeting.  

Verder praten over deze case?

Lijkt ons leuk. Kom gerust een keertje langs!

Chris

chris@socialmediamen.nl
06-12808987

Vergelijkbare cases

Wellicht vind je deze cases ook interessant

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op