Case

Hoe zet je social media in om mensen te laten participeren?

Grote plannen voor het Marineterrein in Amsterdam. Velen zijn betrokken geraakt bij de planvorming van het gebied; politieke partijen, ontwikkelaars, noem maar op! Maar hoe zorg je ervoor dat de inwoners en andere betrokkenen gaan meedenken in de planvorming? Met social media campagnes zijn er honderdduizenden mensen bereikt en veel reacties opgehaald!

Resultaten

Bereik

> 511.504 unieke personen

Weergaven

> 2.056.897

Kliks

> 17.675 websitebezoekers

Leads

Conversies

> Meer dan 5.000 reacties!

ROI

De campagne

Samen met INBO is er een strategie opgezet voor Facebook, Instagram en LinkedIn. Doel? De mensen informeren, draagvlak creëren en geïnteresseerden laten participeren in de planvorming. Via de website en op diverse bijeenkomsten kon iedereen zijn of haar mening geven over wat er moest gaan gebeuren met het Marineterrein.

Het maken van deze plannen bestond uit verschillende fasen die we terug lieten komen in de social media campagne.

1)       Kenbaar maken van de mogelijkheden

2)       Geïnteresseerden laten participeren

3)       Toetsen van concepten

Door de verschillende optimalisatie technieken binnen Facebook konden we zoveel mogelijk mensen betrokken laten worden. Belangrijker nog, met de social media campagnes zorgden we ervoor dat men enthousiast werd voor dit enigszins controversiële bouwproject.

De werkwijze

De campagne voor het Marineterrein is eigenlijk op dezelfde manier ingestoken als veel van onze commerciële social media campagnes. Awareness en betrokkenheid creëren en conversies genereren.

De buurtbewoners, overige inwoners van Amsterdam en omgeving kregen een advertentie te zien waarin het Marineterrein werd getoond. Een prachtige omgeving midden in Amsterdam waar veel mensen geen weet van hebben! Belangrijk dus dat iedereen achter het project komt te staan.

Met slimme combinaties van beeld en geluid en het aanspreken van de juiste doelgroepen op de juiste momenten, bleven de negatieve reacties uit. Er zijn duizenden reacties opgehaald waardoor het draagvlak voor de plannen voor het Marineterrein zo groot mogelijk is geworden.

Verder praten over deze case?

Lijkt ons leuk. Kom gerust een keertje langs!

Chris

chris@socialmediamen.nl
06-12808987

Vergelijkbare cases

Wellicht vind je deze cases ook interessant

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op