Online gezonde shakes verkopen? Zet in op Facebook en Pinterest

Online shakes verkopen, hoe doe je dat? We helpen Shakeplus al jaren met de inzet van Facebook, Instagram en sinds kort ook met Pinterest. Conversie-gerelateerde campagnes om doelgroepen te enthousiasmeren voor het product aan de hand van creatieve content. Door continu te optimaliseren en analyseren, weten we exact welke doelgroep we het beste kunnen bereiken en zorgen we voor meetbaar resultaat. Shakeplus is samen met ons gegroeid tot een grote speler in Nederland, en binnenkort starten we ook in het Verenigd Koninkrijk!

Klant

Shakeplus

Unieke personen bereikt

198.720+

De campagne

Het doel is om aan de hand van verschillende campagnes warme en koude doelgroepen te inspireren op het gebied van lifestyle en gezonde voeding. Shakeplus kan daar als geen ander bij ondersteunen. Het merk maakt gezonde shakes zonder gekke en kunstmatige toevoegingen, en helpt haar klanten zelfs op weg naar naar een fittere levensstijl met behulp van een gratis coachingstraject. Prima service dus!

Wij helpen Shakeplus met het genereren van traffic door mensen bekend te maken met alle voordelen die ze te bieden hebben, en ze door te sturen naar de website (én een energieker leven).

De werkwijze

Om voor Shakeplus te bepalen welke advertenties en doelgroepen het meeste rendement opleveren, hebben we de campagne breed ingestoken met veel verschillende variabelen. Tijdens deze pilot-periode hebben we ontdekt welke doelgroepen, interesses, advertentieteksten en beelden het beste scoren, waardoor we onze funnel met een sterke basis konden opzetten.

Op basis van deze informatie hebben we de campagne gefinetuned met content die past bij de doelgroep. Iemand die aan het afvallen is en daarbij een steuntje in de rug wilt ziet zo andere content dan mensen die Shakeplus gebruiken voor een gezondere levensstijl. Hierbij maken we uiteraard ook gebruik van slimme doelgroepen zoals lookalike audiences en retargeting.

Het resultaat

Meer dan 1500 verkopen per maand, en daar zijn we trots op. De ROAS was met name uitzonderlijk goed in de maanden januari en september. Januari vanwege de goede voornemens, september omdat zomerse gezelligheid doorgaans (helaas) gepaard gaat met de aanzet van extra kilo’s. Die ROAS heeft overigens de potentie om op te schalen en te groeien, ondanks dat we in Nederland een groot deel van de markt in handen hebben. De volgende uitdaging is om samen met Shakeplus te gaan groeien in Engeland. We starten er een pilot die we bij succes op een gecontroleerde manier opschalen. Zo is er altijd grip op het gespendeerde marketingbudget. 

Heb je zelf een merk, organisatie of instantie en kun je hulp gebruiken bij het verhogen van je conversie? Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee!

Meer dan 1500 verkopen per maand, en daar zijn we trots op.

"Wij werken naar veel tevredenheid al jaren samen met SocialMediaMen. Ze zorgen ervoor dat onze advertenties altijd een mooie ROI hebben waardoor wij verder kunnen groeien!"

Bart

Co-founder Shakeplus

198.720+

Unieke personen bereikt

1.098.700+

Weergaven

7.750+

Clicks

9,54

ROAS (Return On Advertising Spent)

198.720+

Unieke personen bereikt

1.098.700+

Weergaven

7.750+

Clicks

9,54

ROAS (Return On Advertising Spent)

Disciplines

Toegepaste Disciplines

Zie alle disciplines →

Disciplines

Toegepaste Disciplines

Zie alle disciplines →

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Maikel

Maikel

Online Marketeer

Neem contact op
Neem contact op met Maikel

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →