Case

Oh denneboom.. wat zijn je Vondels wonderschoon!

Denk je dat je alle kerstdrukte ver achter je hebt gelaten, steekt er toch nog een verdwaalde kerstbal over. We snappen de verwarring natuurlijk volkomen, maar hebben tegelijkertijd een goede reden om deze Vondels nog even in het zonnetje te zetten. Je leest het goed. Dit gaat niet over zomaar een kerstbal maar over een serie prachtige ornamenten waarmee je je kerstboom (of paastakken) naar een next level brengt.

De grote warenhuizen hadden de kerstornamenten al in hun assortiment opgenomen, maar tijdens afgelopen kerstperiode wilde Vondels ook direct aan consumenten verkopen. Dit vormde het begin van de Vondels webshop en dát mocht van de torens geblazen worden! Door de inzet van campagnes op Facebook en Instagram hebben we een boost aan sales gegenereerd. Binnen de kortste keren hingen honderden bomen vol met kreeften, ijsjes, donuts en tijgers 🐯👌🏼

Resultaten

Bereik

> 140.000 unieke personen

Weergaven

> 490.000

Kliks

> 7.000

Leads

Conversies

> 300

ROI

De campagne

De eerste B2C campagne van Vondels op social kanalen vroeg om een sterke online strategie. Hierbij was branding erg belangrijk, en tegelijkertijd wilden we als uitkomst hiervan een up-lift zien in sales naarmate de kerstperiode naderde. Een mooie case dus waar we een volledige salesfunnel voor hebben uitgewerkt. Voorafgaand aan de campagne is er een fotoshoot georganiseerd waarmee beeldmateriaal werd geschoten voor de social campagnes. Donuts, tattoo's en aardbeienvla werden uit de kast getrokken om te zorgen voor een serie beelden waar kerst juíst niet de boventoon voert, maar waarbij de nadruk ligt op het product. Dit werd de basis voor een succesvolle campagne!

De werkwijze

We hebben de campagne opgedeeld in twee verschillende fases om de funnel te vullen. Voor de upper funnel hebben we een traffic campagne ingezet met als doel bekendheid te genereren en mensen te triggeren om de webshop te bezoeken. We hebben hierbij op basis van verschillende interesses getarget. Ook zijn lookalike audiences ingezet op basis van het gemeten gedrag op de website. Door middel van collection advertenties, link advertenties en Instagram Stories hebben we Vondels onder de aandacht gebracht.

In de lower funnel hebben we mensen geretarget die op de website zijn geweest of interactie hebben getoond met de Facebook- en Instagram pagina. Deze mensen kregen een carrousel met de collectie van Vondels te zien in hun tijdlijn. Als klap op de vuurpijl toonden we op basis van een productfeed de exacte producten die mensen hebben bekeken om ze tot een aankoop te verleiden. Dit type advertenties werken goed voor e-commerce campagnes omdat je zorgt voor een hoge relevantie.

Verder praten over deze case?

Lijkt ons leuk. Kom gerust een keertje langs!

Julia

julia@socialmediamen.nl
06-52064237

Vergelijkbare cases

Wellicht vind je deze cases ook interessant

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op