Er gebeurt veel in Amsterdam! Om alle inwoners op een relevante manier op de hoogte te houden van wat speelt, is een onmogelijke taak. Gelukkig is de stad opgedeeld in zeven verschillende stadsdelen, met ieder een eigen Facebookpagina. Op deze manier creëer je een platform waarop je je doelgroep bereikt met zeer relevant nieuws. Dat neemt niet weg dat het een hele taak is om al deze pagina's te managen. Maar.. hier hebben wij iets op bedacht!
Amsterdam telt zeven verschillende stadsdelen met ieder een eigen stadsdeelbestuur, eigen activiteiten én een eigen type bewoner. Deze stadsdeel bewoners willen wij graag op een goede manier informeren en activeren. Hiervoor hebben wij samen met de stadsdeel adviseurs van de Gemeente Amsterdam een ‘strippenkaart’ geïntroduceerd zodat zij gemakkelijk en snel, lokale advertenties kunnen inzetten.
Om het de adviseurs zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we een aanvraagformulier opgesteld, waarmee zij binnen 5 minuten een aanvraag kunnen indienen en precies kunnen aangeven welke doelgroep (postcodegebied, leeftijd, interesses) zij willen bereiken. Foto's of video's kunnen worden geüpload en de copy wordt één op één doorgevoerd. Natuurlijk kijken wij altijd mee en maken de posts waar nodig 'social proof'.
Waarom dit zo goed werkt? Omdat deze advertenties super lokaal ingesteld kunnen worden. Dankzij de mogelijkheid van postcode targetting kunnen we de advertenties in specifieke wijken of rondom een bepaalde plaats vertonen. In het voorbeeld van het Rembrandtpark adverteren we enkel op bewoners die direct aan of vlakbij het park wonen, waardoor we het bericht onder een zo relevant mogelijk publiek vertonen. Door een herkenbare en authentieke foto in te zetten, wordt de aandacht direct getrokken en hebben we binnen no-time honderden, relevante, doorklikken gegenereerd.
Lijkt ons leuk. Kom gerust een keertje langs!
Wellicht vind je deze cases ook interessant