Case

Narrow advertising voor Stadsdelen in Amsterdam

Amsterdam telt zeven verschillende stadsdelen met allemaal een eigen stadsdeelbestuur, eigen activiteiten én een eigen type bewoner..

Resultaten

Bereik

> 600.000 unieke Amsterdammers

Weergaven

> 4.000.000 van lokale advertenties

Kliks

> 50.000 klikken naar websites

Leads

Conversies

> 25.000 likes, comments, shares en nieuwe pagina likes.

ROI

De campagne

De communicatieadviseurs van de verschillende stadsdelen in Amsterdam hadden behoefte aan een simpele wijze om lokale advertenties in te zetten. Daarom hebben wij samen met de Gemeente Amsterdam een strippenkaart systeem met online formulier opgezet waarbij adviseurs in een paar minuten een lokale advertentie kunnen aanvragen die wij instellen. Rapporteren gaat via ons online dashboard waarin alle cijfers van de advertenties in een overzichtelijk schema te zien en uit te draaien zijn.

De werkwijze

Om de adviseurs het zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we een aanvraagformulier opgesteld waarbij zij binnen 5 minuten een aanvraag kunnen indienen en precies aangeven welke doelgroep (postcodegebied, leeftijd, interesses) zij willen bereiken. Ook kan beeldmateriaal en copy bijgevoegd worden zodat deze adviseurs de touwtjes volledig in handen hebben over wat er op welke wijze gecommuniceerd wordt naar de bewoners. Wij checken hierbij of een advertentie social-proof is en aan standaard eisen van Corporate Gemeente Amsterdam voldoet.

Verder praten over deze case?

Lijkt ons leuk. Kom gerust een keertje langs!

Maikel

maikel@socialmediamen.nl
020 – 260 02 29

Vergelijkbare cases

Wellicht vind je deze cases ook interessant

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op