Case

Hoe verkoop je een bikini via Instagram en Facebook?

Sam Friday is een fris nieuw merk in intimate apparel: underwear, lingerie en hangout wear zoals Tees, Hoodies en Sweatpants. Voor Sam Friday is tijdens de pilot de volledige sales funnel ingezet. Het uiteindelijke doel van de campagne was: bikini's verkopen. 

ā€

Resultaten

Bereik

> 655.000

Weergaven

> 3.600.000

Kliks

Leads

> 600 e-mailadressen

Conversies

> 700 aankopen

ROI

De campagne

Om dit voor elkaar te krijgen is er gestart met het creƫren van awareness rondom het merk en het vinden van de potentiƫle kopers. Er zijn verschillende methodes gebruikt om awareness te creƫren waaronder Facebook Canvas en een quiz waarbij je jouw ideale Sam Friday bikini combinatie kon winnen door te Mix&Matchen.
Na het "warm maken" van deze potentiƫle kopers hebben we ze benaderd met conversie-gerichte advertenties om de bikini's te verkopen. Dit heeft 700 aankopen via Facebook opgeleverd.

De werkwijze

Tijdens de awareness fase is het belangrijk om merkbekendheid en betrokkenheid bij het merk te creĆ«ren. Om dit doel te bereiken is er onder andere een Facebook canvas opgemaakt waarin, door middel van storytelling, de boodschap overgebracht wordt. Door het opnieuw benaderen van de mensen op social media die in een eerdere fase (awareness) interactie met het merk hebben getoond, spreek je een warme doelgroep aan waarvan de kans groter is dat zij overgaan tot aankoop van een van jouw producten.

Verder praten over deze case?

Lijkt ons leuk. Kom gerust een keertje langs!

Ron

Online marketeer
ron@socialmediamen.nl
020 ā€“ 260 02 29

Vergelijkbare cases

Wellicht vind je deze cases ook interessant

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op