Bijna iedereen onder de grote rivieren viert Carnaval. Kan een bank hierop inspelen? Ja hoor! Wat blijkt? Het zorgt ook nog eens voor een hoge engagement rate en veel nieuwe volgers op Instagram.
Carnaval, hét moment waar iedereen onder de rivieren het hele jaar naar uitkijkt. Om dit gevoel te versterken én om een community van jongeren rondom de Instagram pagina van Rabobank Oss Bernheze op te bouwen, is er een Carnavals-campagne opgezet waarbij jongeren 'carnavalsbudget' konden winnen. Hoe konden ze winnen? Door het delen van een carnavalsaankoop met een Rabobank hashtag.
Omdat jongeren gemiddeld slechts 1.7 seconden aan een post spenderen is goede content key. Daarom zijn we gestart met het maken van sterke foto's en video's die opvalt in de newsfeed. Uiteraard geheel in de carnavalssferen. Deze content vertoond aan de (jonge) doelgroep van de bank met als doel het creëren van betrokkenheid en het laten uploaden van user generated content met een specifieke hashtag. Omdat vooral jongeren geactiveerd moesten worden, gebruikten we Instagram. Resultaat? Honderden posts met de Rabobank hashtag erin.
Lijkt ons leuk. Kom gerust een keertje langs!
Wellicht vind je deze cases ook interessant