Case

Festival kaarten verkopen via social

Drift Festival is hét dance festival van Nijmegen en een van dé festivals voor de elektronische muziekliefhebber. Voor het festival zijn twee campagnes ontwikkeld: het creëren van brand awareness en het verhogen van conversies.

Resultaten

Bereik

> 101.000 personen

Weergaven

> 3.800.000

Kliks

Leads

Conversies

> 7500 festival tickets verkocht

ROI

De campagne

De eerste stap is het creëren van brand awareness, zodat het festival een nog sterkere positie krijgt in de regio. De tweede stap is het verhogen aan het aantal conversies (aantal verkochte festival kaarten). Om dit doel te bereiken hebben we diverse middelen ingezet; onder andere een advertentie met de after movie van vorig jaar, carrousel advertenties én Facebook Canvas. En met succes. Mede door deze campagne was het festival uitverkocht en beleefde het de grootste editie óóit.

De werkwijze

Om dit succes te behalen, is er een nieuwe koude doelgroep benaderd. Daarnaast zijn warme doelgroepen en look-a-likes getarget. Wat koude- en warme doelgroepen zijn? Een koude doelgroep kent het festival nog niet en een warme doelgroep houdt in dat men de website óf de Facebook pagina óf vorig jaar het festival heeft bezocht. Door de koude doelgroepen warm te maken is de kans groter dat ze ook daadwerkelijk naar het festival gaan en online hun kaarten kopen.

Verder praten over deze case?

Lijkt ons leuk. Kom gerust een keertje langs!

Ron

Online marketeer
ron@socialmediamen.nl
020 – 260 02 29

Vergelijkbare cases

Wellicht vind je deze cases ook interessant

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op