De Stadspas is een veelgebruikte voorziening van de gemeente Amsterdam die met name is gericht op minima die weinig geld hebben voor leuke activiteiten. Ook is er een pas voor 65-plussers.De gemeente heeft ons ingeschakeld om meer merkbekendheid én meer gebruikersvan de Stadspas te genereren.
Stadspas Amsterdam is een pasvoor mensen in Amsterdam met een laag inkomen en/of weinig geld. Zij kunnen met deze pas gratis of tegen een gereduceerd tarief gebruik maken van diverse activiteiten en voorzieningen in de stad. Om het verhaal van de Stadspas te vertellen hebben we diverse technieken ingezet, zoals video advertenties, lead advertenties voor nieuwsbrief aanmeldingen en website traffic advertenties.Benieuwd naar het resultaat? Ga naar de Facebookpagina.
Aan het begin van deze social mediacampagne hebben we ervoor gekozen om de merkidentiteit te bepalen en een duidelijke richting te geven. Vanuit de bepaalde merkidentiteit zijn de campagnes uitgedacht en zijn de advertentietechnieken bepaald. In de campagne voor de Stadspas is er gewerkt met postcode targeting, zodat we zeer gericht de doelgroep konden bereiken. Waarom postcode targeting? Op basis van cijfers van het gebruik van de Stadspas weten we precies waar de doelgroep zich bevindt. Om het merk te laden hebben we de doelgroep uitgelegd wat de Stadspas Amsterdam voor een voordelen met zich meebrengt, uiteraard in een activerende tone-of-voice met herkenbare en aansprekende content. Resultaat? De Stadspas wordt meer gebruikt door huidige gebruikers én groeit hard in nieuwe gebruikers.
Lijkt ons leuk. Kom gerust een keertje langs!
Wellicht vind je deze cases ook interessant