Bereik je zakelijke doelgroepen met LinkedIn Advertising

De wereld digitaliseert, zo ook de zorgsector. Digitale zorg heeft voordelen voor zowel de patiënt als voor de arts. Als patiënt kun je je bijvoorbeeld beter informeren en actiever deelnemen in het zorgproces. Sananet zet zich specifiek in voor de kwetsbare, chronisch zieke patiënt, en werkt met eCoaches om zorg op afstand te bieden. De missie van Sananet is een betere gezondheid en levenskwaliteit voor mensen met een of meer chronische aandoeningen door inzet van eHealth-oplossingen.

Klant

Unieke personen bereikt

120.000+

Disciplines

De campagne

Wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat de begeleiding met eCoaches zorgt voor een halvering van het aantal ziekenhuisopnamen. Dat betekent meer tijd voor de arts en meer gemak voor de patiënt. Een mooie propositie, maar hoe maak je hier meer mensen enthousiast mee? En met name: hoe bereik je de juiste mensen? LinkedIn is je beste vriend. Via de specifieke targeting-mogelijkheden van dit platform en de slimme targeting-technieken van onze experts hebben wij de juiste mensen weten te bereiken.

Het hoofddoel van de campagne was om top of mind te worden bij de B2B-doelgroep, en de secundaire doelstelling was om het salesteam van Sananet op een zo kwalitatief mogelijke manier te ondersteunen bij het bereiken van deze doelgroep.

De werkwijze

We hebben ons verdiept in de doelgroep om daar vervolgens drie verschillende buyer personas in te onderscheiden. Een buyer persona draagt eraan bij om gerichte en relevante content te creëren en echt klantgericht te communiceren als bedrijf en geeft inzicht in de wensen, behoeften, uitdagingen en doelen van een specifieke doelgroep. 

Gepersonaliseerde content genereert meer betrokkenheid en heeft een positieve invloed op de merkbeleving en de verkoop. Met die kennis zijn we aan de slag gegaan en is er een sterke online strategie neergezet. Daarbij hebben we een content mix ingezet vol met advertentievarianten en verschillende  formats. Denk aan video's, carrousel-advertenties en doorklik advertenties. De opgewarmde doelgroepen hebben we vervolgens via LinkedIn Lead Ads weten te activeren tot het achterlaten van contactgegevens.

Het resultaat

Met de campagnes hebben we een groot bereik gerealiseerd onder een aantal hyperspecifieke doelgroepen. Dat is op zichzelf al hartstikke mooi, maar het heeft er onder andere ook gezorgd voor een mooie groei in het aantal leads. Uiteindelijk zelfs een stijging van 153%. Naast dat mooie resultaat is de campagne ook erg waardevol geweest om extra inzichten te verzamelen over de doelgroep. Wie zijn juist wel, en wie zijn juist niet interessant om te benaderen? Dit is waardevolle informatie voor het sales-team om zijn activiteiten beter in te plannen.

Heb je zelf een merk, organisatie of instantie en wil je succesvol adverteren via LinkedIn ? Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee!

De campagne heeft gezorgd voor een groei in het aantal leads van maar liefst 153%.

120.000+

Unieke personen bereikt

375.000

Weergaven

153%

Stijging in het aantal leads

120.000+

Unieke personen bereikt

375.000

Weergaven

153%

Stijging in het aantal leads

Disciplines

Toegepaste Disciplines

Zie alle disciplines →

Disciplines

Toegepaste Disciplines

Zie alle disciplines →

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Geert

Geert

Online Marketeer

Neem contact op
Neem contact op met Geert

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →