Bereik je specifieke doelgroep met YouTube

De vraag naar digitale zorg (eHealth) op afstand is tegenwoordig relevanter dan ooit. Zeker als het gaat om de zorg voor de allerkleinsten. Babybalance voorziet als grootste aanbieder van online zwangerschap- en babyzorg in die behoefte. Het platform is er voor ouders die al tijdens hun zwangerschap op zoek zijn naar voorlichting en instructies over de zorg voor hun baby, maar ook later als de kraamzorg niet aanwezig is. Voor een klein bedrag kan een ouder zich registreren op de website. Mooi product, maar voor veel mensen nog onbekend.

Klant

Babybalance

Video vertoningen

370.000+

Disciplines

De campagne

Ons doel was de naamsbekendheid van Babybalance vergroten aan de hand video content. Dat is namelijk ook het hoofdproduct van dit online platform. De grootste uitdaging was om de propositie van Babybalance op de best mogelijke manier over te brengen aan de juiste doelgroep. Iedere doelgroep reageert anders op marketing- en communicatie-uitingen, en we hadden te maken met een zeer specifieke doelgroep: (aanstaande) ouders.

YouTube bleek al gauw onze beste vriend. Het platform gaf ons de mogelijkheid om heel precies diverse potentiële klantgroepen in te stellen. Er is onder andere getarget op basis van demografie, geografie, psychografie (onderzoek naar de psychologische kenmerken van groepen of individuen) en online gedrag.

De werkwijze

Per doelgroep hebben we verschillende versies van één video getest. We hebben meerdere korte video's onttrokken uit één lange video, want als je meerdere boodschappen over wilt brengen kun je die het best opknippen en onderbrengen in verschillende korte video's. Zo kun je meer nadruk leggen op subonderwerpen en de korte versies meteen dienst laten doen als teaser voor het spreekwoordelijke hoofdmenu.

We hebben de brede, koude doelgroepen voornamelijk korte video's (van maximaal 20 seconden) getoond, waarbij er aan de warmere (remarketing) doelgroepen de volledige versie van de video (60 seconden) is getoond. Met alle acties die werden uitgevoerd zijn vervolgens weer nieuwe doelgroepen aangemaakt. Deze doelgroepen kunnen vervolgens weer worden ingezet als remarketing-doelgroepen die ook je SEA-campagnes enorm kunnen versterken.

Het resultaat

Het resultaat mag er wezen! Van alle bekeken videoadvertenties is meer dan 20% volledig afgekeken. De lange video's met een speelduur van 1 minuut zelfs voor meer dan 30%. Daarnaast heeft de campagne gezorgd voor een stijging van 9% in zoekverkeer gericht op de merknaam. Ook bleek de campagne bij te dragen aan een mooi aantal nieuwe registraties. Niet het aanvankelijke doel, maar natuurlijk wel erg mooi meegenomen.

Heb je zelf een merk, organisatie of instantie en wil je succesvol adverteren via YouTube? Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee!

Van alle bekeken videoadvertenties is meer dan 20% volledig afgekeken.

"SocialMediaMen helpt ons sinds 2019 met het bereiken van onze doelgroep via diverse social media kanalen. De persoonlijke touch die SocialMediaMen verleent en de korte lijntjes met ons vaste contactpersoon binnen het bedrijf werkt erg goed. Ze denken creatief mee om nog beter en op een leuke manier onze doelgroep van (aanstaande) ouders te bereiken. Het is zeker een 'vruchtbare' samenwerking en we zullen dan ook zeker samen met SocialMediaMen doorgaan."

Grietje

Mede-eigenaar Babybalance

370.000+

Video vertoningen

76.000+

Weergaven

20,60%

Weergave percentage

20,08%

Volledig afgekeken

370.000+

Video vertoningen

76.000+

Weergaven

20,60%

Weergave percentage

20,08%

Volledig afgekeken

Disciplines

Toegepaste Disciplines

Zie alle disciplines →

Disciplines

Toegepaste Disciplines

Zie alle disciplines →

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Suzan

Suzan

Online Marketeer

Neem contact op
Neem contact op met Suzan

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →