Behaal in korte tijd je doelstellingen met SEA!

In een korte tijd nieuwe klanten aantrekken in een nichemarkt, hoe doe je dat? We hebben het gerealiseerd voor de ambitieuze start up Stories. Als Stories-member kun je flexibel gebruik maken van een unieke praktijkruimte in hartje Amsterdam. Het unieke concept is met name interessant voor coaches en therapeuten die op zoek naar een inspirerende ruimte om hun klanten en patiënten te ontvangen.

Klant

Weergaven

8.000+

De campagne

Voor de opening van de tweede vestiging van Stories was de uitdaging om binnen een zeer korte termijn te zorgen voor een winstgevende bezettingsgraad van de aanwezige praktijkruimtes. We hebben ons als doel gesteld om zoveel mogelijk leads te verzamelen. Hoe meer leads, hoe meer potentiële klanten om persoonlijk mee kennis te maken (en rond te leiden in de nieuwe ruimte).

Het doel was om dit zo snel mogelijk te realiseren, daarom hebben we besloten om een op maat gemaakte SEA-campagne te lanceren. De kracht van een SEA (Search Engine Advertising) is dat het vrijwel direct resultaat oplevert. Pas je de juiste advertentietechnieken toe? Dan sta je binnen no-time bovenaan in de zoekresultaten van Google en Bing.

De werkwijze

We hebben de campagne in drie thema’s opgedeeld: product, concurrentie en ambacht. Vanuit deze drie invalshoeken is er vervolgens gekozen voor zogenaamde gelieerde zoektermen. De zoekterm 'therapieruimte te huur' past bijvoorbeeld goed bij het thema 'ambacht'. We hebben aparte advertentiegroepen voor zoekwoorden met genoeg zoekvolume gebouwd, en zoekwoorden met weinig volume samen in één algemene advertentiegroep gezet.

Zorg er altijd voor dat jouw zoekwoorden en de advertentietekst exact aansluiten op de landingspagina. Deze landingspagina hebben we zo simpel en daardoor duidelijk mogelijk gehouden. De kracht van een goede landingspagina is dat alle aandacht uitgaat naar één boodschap ten gunste van één doelstelling (in dit geval dus het verzamelen van leads). Hoe scherper je die boodschap en doelstelling formuleert, hoe krachtiger de landingspagina wordt.

Het resultaat

Was de campagne een succes? Wij vinden van wel! Het heeft een mooi aantal leads opgeleverd die ook nog eens van goede kwaliteit waren. Snelle, effectieve leadopvolging heeft ervoor gezorgd dat veel van deze mensen uiteindelijk ook Stories-member zijn geworden. Dat is een mooi resultaat. De leadopvolging is een niet te onderschatten onderdeel van je sales-structuur. Zorg er altijd voor dat de opvolging on-point is, zo behaal je de grootste successen. 

Heb je zelf een merk, organisatie of instantie en wil je succesvol adverteren via Google Search? Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee!

Snelle, effectieve leadopvolging heeft ervoor gezorgd dat veel van deze mensen uiteindelijk ook Stories-member zijn geworden.

8.000+

Weergaven

1.100+

Clicks

8%

Conversie percentage

90+

Leads

8.000+

Weergaven

1.100+

Clicks

8%

Conversie percentage

90+

Leads

Disciplines

Toegepaste Disciplines

Zie alle disciplines →

Disciplines

Toegepaste Disciplines

Zie alle disciplines →

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Laurens

Laurens

Oprichter en online marketing specialist

Neem contact op
Neem contact op met Laurens

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →