Trends

Waarom marketing en chatbots zo goed samengaan

26
Feb
5
min. lezen
Geschreven door
Arjanne

Misschien dacht je dat chatbots bedoeld waren om het je collega's van de klantenservice wat makkelijker te maken. Dat klopt, maar deze handige messenger tool biedt zoveel meer. Wij maken je graag wijzer in de wereld van chatbots, zodat jij zeeën van tijd overhoudt. Klinkt goed? Lees dan verder.

Dat het hebben van interactie met je doelgroep belangrijk is, hoor je vast niet voor het eerst. In het huidige medialandschap dien je ten alle tijden beschikbaar te zijn voor je (potentiële) klanten. Het toont je betrokkenheid als organisatie en wekt direct vertrouwen bij de klant. Dit klinkt vast als muziek in je oren, maar kost ook ontzettend veel tijd. Gelukkig schiet de chatbot te hulp!

Zij blij, jij blij!

Nadat je jouw chat robot hebt ingesteld, kun je je klanten bedienen zonder hier werk aan te hebben. Zij blij, jij blij dus. Wat jouw product of dienst ook is, een chatbot kun je inzetten in iedere fase van jouw marketingstrategie. Heb je behoefte om meer awareness op te bouwen? Maak dan een informatief platform, waarbij je jouw klanten zelf de keuze laat waar ze meer over willen weten en wanneer ze deze informatie ontvangen.

Verhoog je conversie

Zoek je mogelijkheden voor in je conversiefase? Zet dan je chatbot in als keuzehulp bij het vinden van het perfecte product. Door vragen in te stellen over bijvoorbeeld kleurvoorkeur, maat en budget creëer je gepersonaliseerde ‘paden’ waar verschillende antwoorden uitkomen. Wanneer klanten dit pad doorlopen en uiteindelijk doorklikken naar de website, vinden ze hier hun gepersonaliseerde resultaat: precies dat ene product waar ze naar op zoek zijn.

 Wil je leads binnenhalen? Schrap dat uurtje sales dan maar van je to-do lijst. De chatbot doet z’n werk voor je. Via de bot kun je jouw toekomstige klanten een gratis week-pas laten aanvragen voor jouw sportschool, zich laten aanmelden voor een intakegesprek of een product sample laten ontvangen. Er zijn eindeloze mogelijkheden!

Word een voorloper in de chatter wereld

Heel bang dat chatbots alles van ons gaan overnemen, zijn we hier niet. Wel denken we dat de chatbot voor marketingdoeleinden nog ver weg van z’n hoogtepunt is. Het zal niet lang meer duren voordat deze handige botjes op grote schaal ingezet worden als standaard communicatiemiddel. Verdiep je dus tijdig in dit onderwerp en je bent een voorloper op dit gebied.

Hoe pakken wij dit aan?

Inmiddels hebben wij zelf al heel wat chatbots mogen bouwen voor onze klanten. En maken dagelijks gebruik van onze eigen Facebook chat. Door gepromote advertenties in te zetten, brengen we onze chatbot bij relevante doelgroepen onder de aandacht. Zodra men op de advertentie klikt, opent een gesprek. Zo maken we iedere dag weer wat mensen wijzer over de wondere wereld van online marketing én komen zo gemakkelijk met (toekomstige) klanten in contact. In de video hieronder zie je hoe dit werkt.

Benieuwd hoe jij de interactie tussen klanten en jouw organisatie kunt verbeteren door een chatbot op Facebook in te zetten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag!

Verder lezen

Wellicht vind je deze artikelen ook interessant.

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op