Blog

Succes boeken met Instagram advertising

16
Jan
3
min. lezen
Geschreven door
Dionne

Instagram is hip & happening en dan vooral onder de jongere doelgroep tussen de 15 en 35 jaar. Heb je een bedrijf, beschik je over een Instagram account en wil je de jonge doelgroep bereiken? Dan is Instagram bij uitsteek hét social media platform dat je het beste kunt inzetten voor merkbekendheid, bereik én zelfs conversies.

Before take-off
Voor je überhaupt begint met social media is één ding ontzettend belangrijk; zorg dat je website mobielvriendelijk is, een goede laadsnelheid heeft en bovenal moet je website er picobello uitzien. Dat is het fundament. Wees streng naar jezelf en check of dit allemaal goed staat. Zo niet, dan kun je dit beter eerst oplossen voordat je geld uitgeeft aan social media campagnes. Zodra mensen een negatieve gebruikerservaring hebben met je website, is de kans klein dat ze nog een keer terugkomen.

Ready to go? Hier een paar tips:

·      Geef een kijkje achter de schermen
Engagement genereren met een Instagram account als bedrijf zijnde is een uitdaging. Een bedrijf is vaak minder persoonlijk en beelden zijn vaak statisch doordat het afbeeldingen zijn van een fotoshoot. Om te zorgen dat het allemaal wat meer ‘jus’ krijgt en je kunt groeien met je bedrijfsaccount is het belangrijk om een kijkje te geven achter de schermen.

Neem je volgers mee tijdens tijdens de making-off van de nieuwe collectie, deel altijd korte stories tijdens een fotoshoot, maak een foto van een brainstormsessie en ga maar door. Mensen zijn nieuwsgierig en willen het allemaal zien en het gevoel hebben dat ze meegenomen worden in het proces. 

·      Wat is je doel?
Adverteren via Instagram is natuurlijk heel leuk, maar het wordt nog leuker als je een bepaald doel voor ogen hebt waar je naar toe werkt. Wat wil je bereiken? Is je doel zichtbaarheid, merkbekendheid of wil je betrokkenheid creëren, mensen naar je website leiden of keiharde sales genereren? Het kan allemaal.  

·      Check je statistieken
Statistieken zijn goud waard. Door de regelmatig, het liefst wekelijks, door je statistieken te scrollen kun je heel veel leren. Ontdek welk tijdstip het beste werkt voor jouw doelgroep, krijg inzicht in welke posts zorgen voor de meeste engagement en ontdek wie nu écht jouw doelgroep is. Al deze statistieken zijn zichtbaar zodra je een bedrijfsprofiel hebt op Instagram.

Kun je wel wat hulp gebruiken met Instagram advertising? Als rasechte social media liefhebbers helpen we je graag. Neem contact op via onze contactpagina.

Verder lezen

Wellicht vind je deze artikelen ook interessant.

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op