Blog

Learnings Agency Day at Facebook Headquarters in Dublin part two ✌

16
Jan
4
min. lezen
Geschreven door
Dionne

Tijdens een Agency Day krijg je ontzettend veel informatie op je afgevuurd. Alle informatie is belangrijk en relevant, maar alle nieuwtjes, trends en ontwikkelingen van acht uur, in twee blogs duwen wordt lastig. We hebben de belangrijkste ontwikkelingen voor je op een rijtje gezet.

Sales zonder click?
Uit onderzoek van Facebook blijkt dat de meeste sales aankopen (85%), plaatsvinden zonder dat mensen geklikt hebben op de advertenties. Je kunt advertenties hierdoor niet afrekenen op het aantal clicks. Als het aantal clicks heel laag is, maar het aantal verkopen heel hoog, zegt dat niets over de werking van je campagne. Het doel is conversies, niet zoveel mogelijk clicks

Uit onderzoek blijkt dat 50% van de mensen drie of meer devices gebruiken voor een aankoop en dat 41% een activiteit begint op een iPad, maar deze afrondt op ander device, bijvoorbeeld een mobiel apparaat.

Audience Network
Facebook wil graag het bereik (aantal unieke personen) vergroten. Dit doen ze door het Audience Network. Dit houdt in dat je advertenties ook te zien zijn bij een aantal partner websites waar Facebook mee samenwerkt. Hierdoor kun je je doelgroep ook buiten Facebook bereiken. Google werkt al op deze manier. Als je daar een campagne start, kun je precies aangeven op welke websites je wil dat je advertenties worden vertoond. 

“Don’t wait for the purchase intent, create a purchase intent”

Facebook is op dit moment bezig met het ontwikkelen en verbeteren van hun Audience Network. De verwachting is dat je vanaf de zomer van 2018 een excel lijst met websites kunt uploaden in Facebook waar je wil dat je advertenties worden vertoond. Zo kun je ook specifieke websites- of website categorieën uitsluiten. Door deze nieuwe ontwikkeling stijgt je bereik met maar liefst 16%. 😱

“Wist je dat er gemiddeld meer dan drie uur per dag op een mobiel apparaat wordt gespendeerd?”

Audience Insights
Iets anders waar ze mee bezig zijn is Audience Insights. Facebook wil je als adverteerder een nog beter inzicht geven in de doelgroep, het gedrag van de doelgroep en de relevantie van de advertenties. Dit wordt onder andere gemeten op basis van leeftijden, opleidingsniveaus, functies, relatie statussen, hobby’s en interesses van mensen.

Door al deze informatie krijg je een nog beter inzicht in je doelgroep en hun gedrag. Hierdoor kun je ervoor zorgen dat je advertenties nog beter aansluiten, zodat de advertenties relevanter worden, waardoor je de kans verhoogd dat je meer sales gaat genereren.

Wil je aan de slag met campagnes, maar weet je niet waar je moet beginnen? Wij helpen je graag en brengen je advertenties onder de aandacht van jouw doelgroep. Neem contact met ons op via de contactpagina.

Verder lezen

Wellicht vind je deze artikelen ook interessant.

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op