Tips & Tricks

Leads opvolgen doe je zo

7
Sep
2
min. lezen
Geschreven door
Chris

Regelmatig gaan we aan de slag met lead advertenties waarin we diverse incentives gebruiken. Bij de een krijg je een kortingsvoucher voor een gezichtsbehandeling, bij de ander korting op een entreekaartje, bij weer iemand anders ontvang je een brochure en bij een vierde kun je je registeren voor een gratis proefles yoga. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk.

Met alleen marketing kom je er niet meer

We zetten maar al te graag onze online marketing skills in, om te zorgen dat we lead campagnes tot een succes kunnen brengen en zoveel mogelijk kwalitatieve leads scoren. De klant ontvangt iedere keer als er een nieuwe lead binnen is, een notificatie via de mail. Vanaf dat moment is het aan de klant om de leads op te volgen en te zorgen voor zoveel mogelijk nieuwe klanten. Maar hoe zorg je nu voor de beste opvolging?

Een aantal tips:

1. Volg de leads zo snel als mogelijk op (het liefst binnen 24 uur). Je moet het ijzer smeden als het warm is. Snelheid is in deze fase van levensbelang. Hoe sneller, hoe beter.

2. Volg je je leads op via de telefoon? Denk goed na over de strategie. Wat zijn de voordelen, waarom moeten ze met jouw bedrijf in zee gaan? Hoe ga je het gesprek aan, hoe haal je de laatste drempel weg?

Volg je leads op via de e-mail? Denk ook dan na over de strategie. Wat ga je communiceren? Hoe zorg je ervoor dat je leads ook daadwerkelijk klanten worden?

 3. Denk goed na over het moment waarop je belt of of de mail stuurt. Doe dit niet midden op de werkdag, maar aan het begin of aan het eind van de dag. Als je doelgroep vooral bestaat uit jonge gezinnen, is het rond etenstijd spitsuur. Dus dan moet je zeker niet bellen.

 4. Krijg je niet de eerste keer een reactie via de mail of via de telefoon? Houd vol en geef niet op. Probeer het op een later tijdstip. Als je mensen na drie keer bellen of e-mailen niet gesproken hebt, adviseren we om het te laten rusten en een week later nog één keer te proberen. Dan weet je zeker dat je alles eruit hebt gehaald wat erin zit.

Time and effort

Leads zijn tegenwoordig minder waardevol dan vroeger. Vroeger kon je achteroverleunen en werden je leads automatisch klanten. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Je moet veel meer moeite doen en energie erin steken om te zorgen dat ze uiteindelijk een klant worden. Het kan helpen als je bijvoorbeeld iets extra geeft. Bij een proefles naar een yoga school mag je bijvoorbeeld een vriend of vriendin meenemen.

Snelheid is bij het opvolgen van leads de belangrijkste sleutel tot succes, dus zorg dat je in de startblokken staat, zodra de lead campagne live staat.

Wil je meer informatie over het succesvol opvolgen van leads, passend bij jouw merk of bedrijf? Wij geven regelmatig trainingen op dit gebied en helpen jou graag. Neem vrijblijvend contact met ons op, dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen.

Verder lezen

Wellicht vind je deze artikelen ook interessant.

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op