Blog

Hoe wij 2884 kinderen in beweging kregen via Instagram 🏆

19
Apr
4
min. lezen
Geschreven door
Arjanne

Maakte jij als kind ook een telefoon van twee lege blikjes en een stuk touw? En was Paint je lievelings computerspel? Grote kans dat heel wat kinderen ons tegenwoordig uitlachen. De blikjestelefoon is vervangen door WhatsApp en Stoeprandje door Instagram, Snapchat en YouTube. Niet alleen jij en ik, ook kinderen hebben hun telefoon 24/7 binnen handbereik. Mobile advertising is dan ook een onmisbare aanvulling op jouw mediastrategie. Samen met kinderplatform GoDo speelde we hier slim op in en bereikten zo'n 3000 enthousiaste kiddo's.

Niet twee, maar drie vliegen in één klap

GoDo is een online platform, opgezet door communicatiebureau Young Crowds. Via de niet-commerciële kanalen van GoDo worden kinderen gemotiveerd om te bewegen, gezond te eten én genoeg te ontspannen. En de taak om bij te dragen aan fitte, blije kinderen wilden wij natuurlijk graag op ons nemen. Met het ontwikkelen van een quiz sloegen we twee vliegen in een klap. Of eigenlijk, drie! Het merk GoDo kreeg een enorme boost aan zichtbaarheid, hun volgers op Instagram gingen in korte tijd goed de lucht in én veel kinderen verhoogden hun betrokkenheid bij een gezonde leefstijl.

Onze trukendoos

Een goed doordachte brand awareness campagne houdt rekening met de behoeften van de doelgroep. Om de participatie van kinderen te verhogen, werden er door GoDo kaarten beschikbaar gesteld voor Jump XL. Een trampoline springhal die veel kinderen hoog op hun bucket-list hebben staan. Om deze kaarten te kunnen winnen, moesten deelnemers drie stappen doorlopen: de quiz voltooien, GoDo volgen op Instagram én hun vrienden taggen in de comments.

Wist je dat kinderen gemiddeld niet langer dan 1,0 seconde besteden aan het consumeren van één post op social media? Reken dus maar dat de interactieve advertenties van GoDo impact hebben gemaakt!

Via een gepromote timeline post op Instagram en meerdere Instagram Stories (organisch én gepromoot) maakten we de win-actie bekend. “Doe de test. Volg GoDo op Instagram en tag je vrienden in de comments” was de tekst die in de visuals werd gebruikt.

Hoe fit ben jij?

Een quiz die kinderen op een leuke wijze bewust zou maken van het belang van genoeg bewegen: dat wilden we neerzetten! Zo kwam de ‘fitheidstest’ tot stand. Na 7 ‘mobile-friendly’ vragen te hebben aangekruist, kwamen deelnemers uit bij hun fitheidsscore. Deze varieerde van top-fit tot best actief en niveau bankhanger. Op vrolijke en opbouwende wijze gaven we tips voor een gezondere leefstijl. Door een mix van rake emoticons, grappige gifjes en vragen in eigentijdse tone-of-voice, hebben bijna 2884 kinderen de quiz afgerond!

Al deze kinderen zijn zo'n 5 minuten bezig geweest met GoDo én het onderwerp ‘bewegen’. Een cadeautje voor de naamsbekendheid. Wist je dat kinderen gemiddeld niet langer dan 1,0 seconde besteden aan het consumeren van één post op social media? Reken dus maar dat de interactieve advertenties van GoDo impact hebben gemaakt!

Een quiz kan ook een hele handige manier zijn om meer over jóuw doelgroep of klanten te weten te komen. Benieuwd hoe wij een merk activatie quiz voor jouw organisatie in zouden zetten? We kijken graag samen naar de mogelijkheden. Kom gezellig langs bij ons op kantoor, of neem vrijblijvend contact op.

Verder lezen

Wellicht vind je deze artikelen ook interessant.

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op