Blog

Maak van Social je #1 klantenbron

16
Nov
5
min. lezen
Geschreven door

Door de technologische revolutie verandert de maatschappij rigoureus. De ontwikkelingen volgen elkaar in een snel tempo op. Je hoeft maar een paar keer met je ogen te knipperen of je wordt overspoeld met nieuwe releases, functionaliteiten en mogelijkheden.

Neem social media; twintig jaar geleden had niemand nog een idee wat het voor iets is, laat staan wat voor een impact het heeft op de maatschappij. Benieuwd wat de belangrijkste trends zijn op social media? Wij delen de belangrijkste! 

Social Selling

Social media wordt steeds vaker ingezet als manier om mensen te triggeren om te shoppen. De platformen staan boordevol advertenties en juist door de informatie die de mensen op hun profiel zetten en door de cookies, is het mogelijk om heel gericht te adverteren waardoor de kans groter wordt dat mensen ook besluiten tot een aankoop over te gaan.

Video rules

Video content is al langer booming en deze trend zet alleen maar door. Neem Facebook als voorbeeld; je ziet steeds meer video’s voorbij komen. Steeds meer bedrijven kiezen naast redactionele content ook voor video content. Deze trends zal de komende tijd alleen maar voortzetten. Facebook verwacht in 2020 dat 75% van al het dataverkeer video bevat.

Live op social media

Interactie via social media wordt alsmaar belangrijker, hierdoor dat Facebook, Instagram en Snapchat de live functie hebben toegevoegd. Dit houdt in dat je live met je volgers kan praten, op eventuele vragen kan reageren, maar ook een band kan opbouwen. Zeker als influencer en als bedrijf komt hier een stukje relatiebeheer met je community bij kijken. Het creëren van een band is erg belangrijk en waardevol.

Storytelling

Door je boodschap op een amusante wijze te delen, trigger je mensen om naar jou te luisteren en haal je drempels weg. Hierdoor hangen de luisteraars aan je lippen en zijn ze nieuwsgierig naar de rest van het verhaal.

Smartphone-only

Wist je dat er steeds meer geld wordt uitgeven aan mobiele advertenties dan op de televisie of desktop? Dit bevestigt alleen maar de trend: het wordt smartphone-only. Voor adverteerders en bedrijven belangrijk dat zij hier op inspelen; het maken van advertenties voor mobiele gebruikers en het maken van een mobiel vriendelijke website zijn van levensbelang.

Always-on content

We leven in een maatschappij die nooit stil staat en waar het werk altijd door gaat. Hierdoor worden ook steeds hogere eisen gesteld aan de content. We willen het liefste de hele tijd nieuwe content zien. Van bedrijven wordt verwacht dat ze altijd ‘aan’ staan en genoeg unieke content delen.

Visuele communicatie

Het gebruik van goede visuele content is al langere tijd belangrijk, maar we zien dat er nu een verschuiving plaatsvindt; er wordt veel minder tekstuele content gedeeld en er wordt steeds meer ingezet op visuele communicatie. De uitdrukking ‘beeld zegt meer dan 1000 woorden’ wordt de regel. Het gebruik van goede kwalitatieve beelden die ook nog eens duidelijk de boodschap overbrengen vormen de nieuwe manier van communiceren.

Mirco-influencers

De populariteit van celebrity endorsement neemt al een tijdje af en daarvoor in de plaats springen de mirco-influencers als paddenstoelen uit de grond. Dit zijn relatief kleine influencers in vergelijking met celebrities. Doordat ze minder volgers hebben, is de band met hun community relatief goed en waardoor de engagement rate een stuk hoger is. De volgers zijn meer betrokken met de mirco-influencers. Dit zorgt ervoor dat de kans groter is dan ze iets aannemen of kopen.

Intrede oude doelgroep op social media

Hoewel al veel mensen actief zijn op social media, zie je dat de afgelopen tijd steeds meer mensen van 65 jaar en ouder ook aan de slag gaan met social media en een account aanmaken. Deze doelgroep vraagt echter om een andere manier van communicatie dan de jonge generatie.

Gepersonaliseerde content

Door alle profiel informatie, door de cookies op social media en op websites kun je tot in detail het gedrag van diegene in kaart brengen en hier kun je vervolgens je content op aanpassen. Je biedt diegene de content aan waar hij of zij precies behoefte aan heeft. Hierdoor vergroot je niet alleen de betrokkenheid, maar is ook de kans groter dat diegene tot conversie overgaat en/of zijn gegevens achterlaat bij leads advertenties.

Verder lezen

Wellicht vind je deze artikelen ook interessant.

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op