Blog

Dit moet je weten over Instagram Business

16
Jan
3
min. lezen
Geschreven door

De ontwikkelingen binnen Instagram volgen elkaar in een rap tempo op. Recent werd Instagram Stories geïntroduceerd. Dit houdt in dat je korte filmpjes of foto’s kunt delen die na 24 uur weer verdwijnen.

Een ideale manier om foto’s of video’s te plaatsen die niet tussen de andere foto’s in je feed passen, kwalitatief wat minder zijn of om een indruk te geven wat je allemaal doet op een dag. Deze nieuwe functie lijkt veel op de mogelijkheden die Snapchat ook aanbiedt. 

Instagram groeit als kool

Instagram is wereldwijd één van de snelst groeiende social media kanalen dat steeds meer actieve gebruikers over de hele wereld telt. In 2017 overtrof Instagram zelfs Twitter: Instagram heeft meer actieve gebruikers. Je ziet dat steeds meer bedrijven een Instagram account opzetten. Daarnaast wordt Facebook steeds minder gebruikt om persoonlijke posts te delen, maar wordt het langzaamaan een kennisplatform. Steeds meer mensen delen hun vakantiekiekjes nu via Instagram. 

‍Bron: Emerce 

Adverteren via Instagram Stories

Eén van de nieuwste ontwikkelingen is de mogelijkheid om via Instagram Stories te adverteren. Tussen alle grappige kiekjes van je vrienden, familie en collega’s, zie je nu ook af en toe een advertentie van een bedrijf voorbij komen. Dat betekent dat je vanaf nu kunt klikken op de advertenties in Instagram Stories en direct naar de website van het desbetreffende bedrijf gaat of dat je doorgestuurd wordt naar de Messenger app waar je kunt chatten met een chatbot. Voor bedrijven is dit weer een nieuwe mogelijkheid om slim in te spelen om de juiste doelgroep bereiken en meer aankopen te genereren.

Bron: DailyMail

Product targeting

Een andere ontwikkeling die eraan zit te komen is product targeting. Dit betekent dat je vanuit een advertentie (foto in je feed) producten kunt shoppen. Zie je een advertentie van een kledingwinkel met allerlei mooie items? Dan kun je erop klikken en kom je direct op de juiste productpagina, zodat je in een paar stappen een bestelling kan plaatsen. Ideaal voor de klant, want online shoppen wordt op deze manier nog eenvoudiger, maar voor de adverteerders is het ook een quick-win om extra omzet te genereren en het gebruiksgemak te vergroten. Deze ontwikkeling zit nog in de test fase, maar het zal niet meer lang duren voordat ook dit gelanceerd wordt.

Verder lezen

Wellicht vind je deze artikelen ook interessant.

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op