Blog

Bezoek aan de Agency Day van Facebook in Dublin

29
Nov
4
min. lezen
Geschreven door
Dionne

Donderdag 2 november vond de EMEA Agency Day van Facebook in Dublin plaats. Laten we vooropstellen dat het sowieso een hele belevenis is om het Europees hoofdkantoor van Facebook te bezoeken. Als online marketeer van een online marketingbureau werken we indirect voor Facebook. Des te leuker om iets van de vibe die daar hangt, mee te krijgen. Genoeg over the office, het is tijd om wat van onze kennis te delen. Tijdens zo’n Agency Day krijg je genoeg interessante informatie naar je toegeslingerd die helaas niet in één blog past. De komende weken komen diverse blogs aan over de trends en ontwikkelingen binnen Facebook.

Bring the world closer together
Het motto van Facebook. Ze willen mensen samenbrengen, met elkaar connecten en iedereen toegang bieden tot het wereldwijde internet. Hoewel het voor ons, als westerlingen, één van de normaalste zaken is, geldt dat niet voor iedereen. Wereldwijd zijn er nog steeds vier miljard mensen die geen toegang hebben tot internet en daar wil Facebook verandering in brengen.

Een aantal jaar geleden is Aquila gelanceerd. Aquila is een mini zweefvliegtuig gemaakt van carbon, waardoor het extreem licht is en voorzien is van zonnepanelen. Het is uiteindelijk de bedoeling om dit zweefvliegtuig, dat beschikt over internet, te laten zweven boven gebieden waar mensen niet verbonden zijn met internet. Door de Aquila kunnen ook deze mensen toegang krijgen tot internet. De eerste testrit vond plaats in maart van dit jaar en met succes.

“Facebook was not originally created to be a company. It was built to accomplish a social mission – to make the world more open and connected.” – Mark Zuckerberg

Wist je dat Facebook 2 miljard gebruikers telt wereldwijd? Dat 1,2 miljard mensen Whatsapp gebruiken en 1,3 miljard mensen berichten versturen via Facebook Messenger? Dit laat maar weer even zien dat we het hier niet over een kleine speler hebben.

Het draait om mensen
Facebook is ooit ontstaan als een sociaal netwerk, maar ondertussen is het een content platform geworden. Toch draait het nog steeds om mensen en relevantie. Alle content die jij als persoon ziet (en jouw eigen tijdlijn is uniek) moet relevant zijn. Het moet aansluiten bij jouw zoek- en internetgedrag, je profielinformatie en je gedrag binnen Facebook, want alleen op die manier zorg je relevante advertenties. Mensen worden samen met de relevantiescore van een advertentie een belangrijke graadmeter om het succes van een advertentie te bepalen. 

“The single most important factor for the efficiency of ads is their relevance to people”

Kun je wel wat hulp gebruiken om te zorgen dat jouw advertenties relevant zijn voor de doelgroep? Of weet je niet hoe je de juiste doelgroep kunt bereiken? Ontdek wat wij voor jou kunnen doen. Neem contact met ons op via de contactpagina

Verder lezen

Wellicht vind je deze artikelen ook interessant.

Samen
online succes
behalen?

Wil jij online succes behalen met adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking!

Neem  contact  op