Gemeenten, social media en de
energietransitie. Kom naar onze praktische

kennissessie!

MELD JE NU AAN
Tijdens deze praktische kennissessie leer je in één dag hoe je als gemeente social media, online marketing en participatie platforms inzet voor doelstellingen omtrent de energietransitie. De kennis die we je bijbrengen is gebaseerd op honderden projecten voor diverse gemeenten & publieke organisaties. Daarnaast leer je alles over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van content en campagnes.

Wat behandelen we
tijdens de sessie

Hoe kun je social media EN Online (participatie) platforms inzetten voor diverse strategische doelstellingen

  • Wat behandelen we tijdens de sessie?

  • Gedragsverandering
  • Burgerparticipatie
  • Onderzoek doen (enquêtes afnemen)
  • Burgers activeren
  • Inzet social media en participatie platforms
  • Daarnaast geven we campagne best practices over actuele onderwerpen zoals:

  • Aardgasvrije steden
  • De klimaatneutrale gemeente
  • Meer groen in tuinen (burger activatie)
  • Ook gaan we in op praktische zaken
    zoals:

  • De groei van Instagram en hoe je hiermee om gaat
  • 5 best practices voor gemeenten
  • Slimme targetingtechnieken
  • Facebook en pricacy; hoe zit het écht?
  • Het slim meten van resultaten
  • Content creatie; foto's, GIF, Video's. Hoe zorg je voor een sterke flow aan videocontent?
  • Hoe zorg je dat burgers online participeren?
  • En uiteraard deel je kennis met andere gemeenten, iets dat in het verleden erg waardevol bleek


  • Voor wie is de training bedoeld?

  • Communicatieadviseurs & communciatieteams
  • Web redacties en contentmakers
  • Adviseurs energietransitie en klimaat
  • De griffie
MELD AAN



Waarom deze sessie?

Door de jaren heen heeft SocialMediaMen honderden projecten voor diverse gemeenten en publieke organisaties gedraaid; van de gemeente Amsterdam tot gemeente Maasdriel en van campagnes voor de NS tot duurzaamheid-campagnes voor gemeente Nijmegen. Hiernaast is de energietransitie hot topic en zien we dat veel gemeenten nog zoekende zijn in de online communicatie omtrent dit topic.

Alle kennis die we hebben opgedaan hebben we samengevoegd in één sterke kennissessie waarin we ál onze vlieguren en actuele trends hebben samengevoegd tot een sterk programma waar je als communicatieprofessional in de publieke sector direct mee aan de slag kunt.

De cijfers spreken voor zich

500+
Campagnes
10
Online
professionals
6
Jaar campagne
ervaring

Hier doen we het voor...

Goede referenties

Stefan Baas

"Het verdiepen in de vele targeting technieken en opties, en ook  in de laatste social ontwikkelingen en trends, maakt deze training erg leerzaam. Nuttig zowel in de praktijk, als bij advies."

Gemeente Amsterdam

"Health Club Jordaan werkt al jaren fijn samen met SocialMediaMen. We creëren samen structurele awareness en lead-campagnes waaruit wij een groot deel van onze maandelijkse sales uit halen. Dankzij de meetbaarheid van de Facebook-campagnes weten we precies vanuit welke doelgroep onze leads komen. Het fijnste van werken met SocialMediaMen vind ik dat ze betrokken en goed bereikbaar zijn. Ze denken graag met ons mee en reageren snel op onze verzoeken en vragen."

Sluit
Judith Arntz

"Ik werk al een aantal jaren samen met SocialMediaMen voor verschillende campagnes. Zoals o.a. het promoten van zelfbouw kavels en online enquêtes voor bewoners van Utrechtse wijken. Het contact met SocialMediamen voor, tijdens en na een campagne geeft mij het gevoel dat zij echt betrokken zijn bij jouw project."

Gemeente Utrecht

Beperkt aantal plaatsen

Dag indeling

In één dag leer jij hoe je social media en online participatie platforms kan inzetten rondom de energietransitie binnen jouw gemeente!

  • 10:00 - 10:30

    Ontvangst en introductie

    Welkom! Kort overzicht van de inhoud en opbouw van de seminar en voorstelrondje
  • 10:30 - 11:00

    Hoe zet je social media in voor duurzame onderwerpen?

    Zoals de aardgasvrije stad of een klimaatneutrale gemeente
  • 11:00 - 11:30

    Hoe zet je een online participatie platform op?

    Burgers online laten participeren met behulp van verschillende systemen en platforms
  • 11:30 - 12:00

    Online marketing trends en ontwikkelingen

    Wat zijn de laatste trends ontwikkelingen in de online marketing wereld?
  • 12:00 - 12:30

    Hoe bouw je een sterke campagne?

    Hoe moet je denken, wat is de funnel en waarom is het belangrijk deze te gebruiken voor je campagnes?
  • 12:30 - 13:00

    Pauze

  • 13:00 - 13:30

    Content: Hoe zorg je voor een sterke contentflow?

    Sterke (video) content is steeds belangrijker; hoe zorg je hiervoor en hoe organiseer je jezelf?
  • 13:30 - 14:30

    Hoe zetten we communities in om burgers te betrekken?

    Best practices: hoe hebben we social media ingezet in praktijk cases op het gebied van mantelzorg, onderzoek doen, gedragsverandering én de aardgasvrije stad?
  • 14:30 - 15:30

    Vragen en antwoorden

    Tijd om alle vragen die je hebt te stellen aan onze experts
  • 10:00 - 10:30

    Ontvangst en introductie

    Welkom! Kort overzicht van de inhoud en opbouw van de seminar en voorstelrondje
  • 10:30 - 11:30

    Hoe zet je social media in voor specifieke onderwerpen?

    Zoals de aardgasvrije stad of het ‘donkere dagen offensief’
  • 11:30 - 12:00

    Online marketing trends en ontwikkelingen

    Wat zijn de laatste trends ontwikkelingen in de online marketing wereld?
  • 12:00 - 12:30

    Hoe bouw je een sterke campagne?

    Hoe moet je denken, wat is de funnel en waarom is het belangrijk deze te gebruiken voor je campagnes?
  • 12:30 - 13:00

    Pauze

  • 13:00 - 13:30

    Content: Hoe zorg je voor een sterke contentflow?

    Sterke (video) content is steeds belangrijker; hoe zorg je hiervoor en hoe organiseer je jezelf?
  • 13:30 - 14:30

    Hoe zetten we communities in om burgers te betrekken?

    Best practices: hoe hebben we social media ingezet in praktijk cases op het gebied van mantelzorg, onderzoek doen, gedragsverandering én de aardgasvrije stad?
  • 14:30 - 15:30

    Vragen en antwoorden

    Tijd om alle vragen die je hebt te stellen aan onze experts