Digitale kennissessie: gemeenten, social media én crisiscommunicatie in
Coronatijden.

MELD JE NU AAN
Tijdens deze digitale kennissessie leer je hoe je als gemeente digitale media inzet voor o.a. burgerparticipatie, crisiscommunicatie én gedragsbeïnvloeding. De kennis die we je bijbrengen is gebaseerd op velen projecten voor diverse gemeenten & publieke organisaties. Daarnaast leer je alles over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van content en campagnes.

Wat behandelen we
tijdens de digitale kennissessie

HOE KUN JE SOCIAL MEDIA EN ONLINE (PARTICIPATIE)PLATFORMS INZETTEN? HOE BEINVLOED JE GEDRAG MET CAMPAGNES? HOE GEBRUIK JE SOCIAL MEDIA VOOR CRISISCOMMUNCIATIE?

  • Wat behandelen we tijdens de kennissessie?

  • Crisiscommunicatie met social media
  • Digitale burgerparticipatie (Amsterdamse Bos, De Stem Van...)
  • De kracht van flitspeilingen
  • Best practices Corona communicatie, jongeren, ondernemers, contenttechnieken
  • Inzet social media en participatie platforms
  • Daarnaast geven we campagne best practices over actuele onderwerpen zoals:

  • De anderhalve meter maatschappij
  • Social media ontwikkelingen: wie bereik je waar?
  • Tools voor digitale participatie
  • Ook gaan we in op praktische zaken
    zoals:

  • De groei van Instagram & TikTok en hoe je hiermee om gaat
  • 5 best Corona practices voor gemeenten
  • Slimme targetingtechnieken
  • Hoe bepaal je je budgetten?
  • Het slim meten van resultaten
  • Content creatie; foto's, GIF, Video's. Hoe zorg je voor een sterke flow aan videocontent?
  • Hoe zorg je dat burgers online participeren?
  • Voor wie is deze sessie bedoeld?

  • Communicatieadviseurs & communciatieteams
  • Web redacties en contentmakers
  • Adviseurs crisiscommunicatie
  • De griffie
MELD AAN



Waarom deze sessie?

SocialMediaMen heeft recent vele burgerparticipatie én coronacommunicatie projecten voor diverse gemeenten en publieke organisaties gedraaid; van Coronacommunicatie voor de gemeente Amsterdam tot burgerparticipatie projecten voor gemeente Den Bosch.

Door de recente ontwikkelingen zijn digitale burgerparticipatie, gedragsbeïnvloeding en crisiscommunicatie nóg belangrijker geworden. Graag delen we onze kennis met je, in de vorm van mooie praktijkvoorbeelden.

Alle kennis die we hebben opgedaan hebben we samengevoegd in één sterke kennissessie waarin we ál onze vlieguren en actuele trends hebben samengevoegd tot een sterk programma waar je als communicatieprofessional in de publieke sector direct mee aan de slag kunt.

De cijfers spreken voor zich

500+
Campagnes
10
Online
professionals
8
Jaar campagne
ervaring

Hier doen we het voor...

Goede referenties

Stefan Baas

"Het verdiepen in de vele targeting technieken en opties, en ook  in de laatste social ontwikkelingen en trends, maakt deze training erg leerzaam. Nuttig zowel in de praktijk, als bij advies."

Gemeente Amsterdam

"Health Club Jordaan werkt al jaren fijn samen met SocialMediaMen. We creëren samen structurele awareness en lead-campagnes waaruit wij een groot deel van onze maandelijkse sales uit halen. Dankzij de meetbaarheid van de Facebook-campagnes weten we precies vanuit welke doelgroep onze leads komen. Het fijnste van werken met SocialMediaMen vind ik dat ze betrokken en goed bereikbaar zijn. Ze denken graag met ons mee en reageren snel op onze verzoeken en vragen."

Sluit
Judith Arntz

"Ik werk al een aantal jaren samen met SocialMediaMen voor verschillende campagnes. Zoals o.a. het promoten van zelfbouw kavels en online enquêtes voor bewoners van Utrechtse wijken. Het contact met SocialMediamen voor, tijdens en na een campagne geeft mij het gevoel dat zij echt betrokken zijn bij jouw project."

Gemeente Utrecht

Beperkt aantal plaatsen

Sessie planning

In 1,5 tot 2 uur leer jij hoe je online participatie platforms kan inzetten én hoe je social media inzet voor crisiscommunicatie binnen jouw gemeente!

  • 10:00 - 12:00

    Planning sessie

    Intro: laatste trends en ontwikkelingen (wie bereik je waar)
    Digitale burgerparticipatie
    Case: Bosplan
    De kracht van flitspeilingen
    Case: flitspeiling duurzaamheid ( 2 respondenten per euro)
    Crisiscommunicatie
    Cases rondom Corona
    Q & A
  • 10:00 - 12:00

    Planning sessie

    Intro: laatste trends en ontwikkelingen (wie bereik je waar)
    Digitale burgerparticipatie
    Case: Bosplan
    De kracht van flitspeilingen
    Case: flitspeiling duurzaamheid ( 2 respondenten per euro)
    Crisiscommunicatie
    Cases rondom Corona
    Q & A